Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

"0-1-2-3" til (Z-Wave) termostat


ZoRaC

Anbefalte innlegg

Har et vaskerom fra 1987 med en "0-1-2-3" bryter på utsiden. Det gjør at temperaturen svinger fra 20-30 grader, avhengig av utetemperatur og mengde klesvask... :(

 

Tenker det kan være bra for komfort og strømregning å få på plass en termostat. 

 

Ser for meg en Z-Wave termostat assosiert med en Z-Wave temp.måler inne på vaskerommet. 

 

Noen som har erfaring med noe sånt? Og tips til termostat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å lese litt om den, men ser ut til at temp.sensor må være kablet? For problemet mitt er jo at den er på utsiden av rommet, så jeg trenger en måte å få temperaturen fra rommet på. 

 

Ellers var en bryter en god ide da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gjelsvik skrev:

Multireg zwave kan du bruke den er også på tilbud hos elby nå. 

 

Har to av disse selv. 

 

Men du kan også bruke en av/på switch mot en tempsensor. Så kan du skrive er termostat script. 

 

Hva mener du med termostatscript? Er det noe mer hokus pokus enn f. eks PÅ ved 20C og AV ved 22C?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, eivtress skrev:

Hva mener du med termostatscript? Er det noe mer hokus pokus enn f. eks PÅ ved 20C og AV ved 22C?

I teorien er det ikke mer hokus pokus enn det.

 

I praksis er det litt mer jobb, fordi antall eventer blir mangedoblet hvis man vil begynne å ta hensyn til ulike parametre (og det vil man jo), som tid på døgnet, hjemme/borte, ferie/ikke ferie, etc. Script er veien å gå.

 

 

... som minner meg på at jeg må få ut fingeren og gjøre scriptet mitt klart til release! ;) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.