Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Timer - hvordan bruke osv


Kubegutt

Anbefalte innlegg

Hei 

 

Jeg tenkte å lage en timer, som teller opp sekunder, når et eller annet inntreffer (f.eks "on")

Og på en annen event, stoppe samme timer, når et eller annet annet inntreffer (f.eks "off")

 

So far, so good. 

 

Mine spørsmål; 

 

1: Hvordan kan se se hva den eksisterende verdien er, på noen måte? F.eks, hvor lenge har den nå stått i "ON" totalt sett? 

2: Hvis ikke timer kan brukes til dette, hvordan kan jeg da oppnå noe av det samme? Er altså på jakt etter å "logge tid". 

 

Rune

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kubegutt skrev:

1: Hvordan kan se se hva den eksisterende verdien er, på noen måte? F.eks, hvor lenge har den nå stått i "ON" totalt sett? 

 

Hvis det i tools-setup er krysset av for 

Create Devices for Counters and Timers empty.png

 

så vil timeren være en device og kan leses av på samme måte som hvilken som helst annen device. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, ZoRaC said:

 

Hvis det i tools-setup er krysset av for 

Create Devices for Counters and Timers empty.png

 

så vil timeren være en device og kan leses av på samme måte som hvilken som helst annen device. :) 

 

Takk for svar. 

Dette har jeg nå sett, - men det må jo være noe rart her også. 

 

Dette er f.eks bildet til meg nå; 

 

image.thumb.png.dcbbf3342f0ace8b1d3bbdf03883791c.png

 

"Working as designed". 

 

Dersom jeg velger disse, og velger DELETE så slettes dem. På en måte. 

Hvis jeg deretter sletter eventet. Lager en ny event, som lager en NY timer, så kommer de gamle tilbake igjen. 

De kommer ikke tilbake før jeg evt lager en ny event eller en ny timer. Da kommer de gamle timerne tilbake. 

 

Hvorfor er det slik? Hva er det jeg ikke skjønner her? Skal man slette timerne/enhetene på en annen måte? 

 

Rune

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.