Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Fibaro Double switch 2 - to brytere, en til lys og en til events


presta

Spørsmål

Hei

I dag har jeg en to-pol bryter som styrer et utelys. Jeg har lyst til å bytte ut denne bryteren med en dobbeltbryter:

files?p_Doc_Ref=P131723&p_File_Type=rendition_1500_jpg

 

Og ønsker følgende funksjon: bryter med topolbrudd styrer utelys og bryter til høyre styrer events basert på antall trykk, f.eks ett trykk for alle lys i hele huset på og to trykk for alle lys av og redusere varme.

 

?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
3 timer siden, presta skrev:

Og ønsker følgende funksjon: bryter med topolbrudd styrer utelys og bryter til høyre styrer events basert på antall trykk, f.eks ett trykk for alle lys i hele huset på og to trykk for alle lys av og redusere varme.

 

Det tror jeg dessverre ikke er mulig. Mulig du får det til ved å kombinere en vanlig topoltbryter og en toveisbryter, men da får du altså en ekstra bryter som i praksis alltid skal være påslått (den topolte). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg er med på det du sier og ser at dersom en skrur av en to-pol så skal strømmen gå i kretsen, altså ingen fjærretur. 

 

Men hva om jeg godtar at topol bryter alltid står på og styres kun med fibaro, kan S2 på fibaro da brukes til å styre sener uten at den er koblet til noe lys fysisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
3 minutter siden, presta skrev:

Men hva om jeg godtar at topol bryter alltid står på og styres kun med fibaro, kan S2 på fibaro da brukes til å styre sener uten at den er koblet til noe lys fysisk?

 

Slik har jeg det på mange rom med Fibaro Dimmer 2. Da styrer S1 lyset og S2 trigger events i HomeSeer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.