Gå til innhold
  • Bli medlem
BME

Kjøre HS event fra Google Home

Anbefalte innlegg

Er det noen som har fått til å kjøre events, stemmestyrt, gjennom Google Home på norsk?

Hvilken kommando brukes i så fall?

Har prøvd kjør, aktiver og start...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Video-presentasjon av Google Home plugin, på engelsk, sier de at det kan gjøres ved å legge voice command på selve eventen og så si run eller activate foran dette.

Ønsker tilsvarende på norsk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan aktivere event med å si "Aktiver" og voice command

Et eksemple som jeg har lagt inn for testing hos meg selv

image.thumb.png.106175ba9a7ecd2595c6c103738c5aeb.png

Da kan jeg si "Aktiver blått lys" så trigges eventet.

Om jeg har flere event med voice command "blått lys" trigges disse også.

Videre kan jeg legge de til i rom i GH og da si "Aktiver blått lys på badet" for å kun trigge blått lys på badet.

• Like 1
  • Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder sier mer enn 1000 ord. Så nå at jeg ikke har fått krysset av for include as voice command.

Det hadde de ikke med i videoen 🙂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer Google Home kun med mobil appen som tale assistent? , eller må man ha en Google Home høyttaler?

Jeg har prøvt å legge til homeseer som system, og den linker systemet, men hopper bare tilbake til startsiden i Google Home uten at systemet er lagt til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Frankis78: Hvis du prøver å linke Homeseer og Google Home og ingenting dukker opp er det som regel enten at

1) Du har ingen enheter merket med "Voice command"

2) Du har altfor mange enheter merket med "Voice command"

Som standard settes det aller meste med "Voice command" på, så mest sannsynlig det siste.

Spoiler

voice.thumb.JPG.36e4a620e846d90cec22b138e2020d88.JPG

Begynn med å fjerne "Voice command" på alle enheter, deretter skrur du på noen av gangen på de enhetene du faktisk vil styre fra GH.

Tips: Merk alle enheter og velg "Disable voice":

Spoiler

disable_voice.jpg.4cffbeb281de75d78dc238e1cebd54b9.jpg

Endret av lasseruud

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 minutter siden, lasseruud skrev:

@Frankis78: Hvis du prøver å linke Homeseer og Google Home og ingenting dukker opp er det som regel enten at

1) Du har ingen enheter merket med "Voice command"

2) Du har altfor mange enheter merket med "Voice command"

Som standard settes det aller meste med "Voice command" på, så mest sannsynlig det siste.

Skjul innhold

voice.thumb.JPG.36e4a620e846d90cec22b138e2020d88.JPG

Begynn med å fjerne "Voice command" på alle enheter, deretter skrur du på noen av gangen på de enhetene du faktisk vil styre fra GH.

Tips: Merk alle enheter og velg "Disable voice":

Skjul innhold

disable_voice.jpg.4cffbeb281de75d78dc238e1cebd54b9.jpg

Jeg hadde alle med Voice command, men da hang den seg opp, så skrudde jeg av alt og aktiverte kun 1, og nå er linkingen kjapp, men ingenting vises. Det står 0 enheter lagt til i Google Home appen.

Jeg har ingen Google Home enhet enda, men trodde det skulle gå å legge til i appen uansett?  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av ReidarRoen
      Finner på nettet at det i går kom en ny rel. av JowiHue, 2.0.3.2 - http://bit.ly/2G0xhpZ. I HS3, PLUGINS-Manage, kommer det ikke frem at det er noen ny versjon.

Noe jeg ikke har fått med meg eller misforstått?

• Av Rufus
      Jeg ønsker å få til en virtuell device for alle vinduer, og en for dørene. Denne skal oppdateres med hvilke vinduer/dører som er åpne til en hver tid. Eventuelt om alle er lukket.
      Scripting er jeg ganske fersk med, så det har blitt litt copy paste fra her inne samt homeseer forumet.
      Fant et script som skal gjøre akkurat det jeg trenger, men jeg får warning i loggen :
      VB.Net script exception(0), re-starting: Object reference not set to an instance of an object

Noen som har noen tips, er det noe åpenbart jeg har misset her?
      Til info så har jeg oppdatert scriptet med mine devicer
      Jeg kjører forøvrig HS3 på Raspbian.
      ' these are the virtual devices to be updated by the script '423 Windows '424 Doors 'Use the reference ID of the door or window sensor devices in the arrays below Public Sub Main(ByVal Parms as Object) Dim array_windows() as string = {"221", "217", "215", "213", "211"} Dim array_doors() as string = {"219", "209"} Dim windows_count as integer = 0 Dim window_name as string = "" Dim wstr as string = "" Dim doors_count as integer = 0 Dim door_name as String = "" Dim dstr as string = "" Dim dv as Object End Sub 'Using 2 subs, one for doors and the other for windows 'WINDOWS Sub windows(ByVal Parms as Object) Try windows_count = 0 window_name = "" wstr = "" for each devw as string in array_windows 'hs.writelog("Array", "Window " & window_name & " | Value " & hs.DeviceValue(devw)) if hs.DeviceValue(devw) = 1 then windows_count = windows_count + 1 dv = hs.GetDeviceByRef(devw) window_name = dv.Name(hs) wstr = wstr & window_name & ",<br>" hs.writelog("DoorWindow", window_name & " Open") 'hs.writelog("DoorWindow", array_windows) end if next If windows_count > 0 then hs.SetDeviceValueByRef(423,100,true) hs.SetDeviceString(423, wstr,true) Else hs.SetDeviceValueByRef(423,0,true) hs.SetDeviceString(423, "Alle vinduer lukket",true) End If hs.writelog("DoorWindow", "Window Count: " & windows_count) Catch ex As Exception hs.WriteLog ("DoorWindow", "Error: " & ex.Message) End Try End Sub 'DOORS Sub doors(ByVal Parms as Object) Try doors_count = 0 door_name = "" dstr = "" for each devd as string in array_doors 'hs.writelog("Array", "Door " & door_name & " | Value " & hs.DeviceValue(devd)) if hs.DeviceValue(devd) = 1 then dv = hs.GetDeviceByRef(devd) door_name = dv.Name(hs) doors_count = doors_count + 1 dstr = dstr & door_name & ",<br>" hs.writelog("DoorWindow", door_name & " Open") end if next If doors_count > 0 then hs.SetDeviceValueByRef(424,100,true) hs.SetDeviceString(424, dstr,true) Else hs.SetDeviceValueByRef(424,0,true) hs.SetDeviceString(424, "Alle dører lukket",true) End If hs.writelog("DoorWindow", "Door Count: " & doors_count) Catch ex As Exception hs.WriteLog ("DoorWindow", "Error: " & ex.Message) End Try End Sub  
    • Av Frode Aardal
      Hei

Jeg er på jakt etter en løsning for utendørskamera hvor vi vil vise bilde inne på et par forskjellige skjermer. Kameraet kan være wifi, PoE eller annet, har eget rør frem til dere det skal henge, så jeg kan trekke strøm, nettverk og annet dit. Bruker Homeseer og skal ideelt sett  bruke eventer til å trigge når bildet skal vises på skjermene, men kan og bare vise en konstant strøm til skjermene.

Noen gode forslag til kamera produsent/produkt og SW for visning på iPad, Android eller annet?

Frode

• Av Moskus
      Du har et smart hus med HomeSeer som hjerne. Du kan få Tibber til å kjøpe strøm for deg til spotpris (for 39 kr i måneden).
      Hvis du kombinerer HomeSeer og Tibber får du et enda smartere hus, mulighet til å spare noen kroner på strømregningen, samt mulighet til å gjøre noe godt for planeten. Det er en vinn-vinn-vinn situasjon, det!  

Er du ikke Tibber-kunde kan du bli det her, så får vi begge 500 kr til gadgets.  

TibberSeer henter data fra Tibber. Forbruksdata, og dagens og morgendagens strømpriser blir tilgjengelige. I tillegg litt enkel statistikk.
      HomeSeer sin eventmotor er blant de kraftigste innen hjemmeautomasjon, og med informasjon med Tibber blir den enda kraftigere

Dette er imidlertid en beta-versjon av plugien, så forvent litt bugs. I tillegg vil jeg vite om dine behov. Ønsker og kommentarer er velkomne!  

Priser
      TibberSeer henter priser fra Tibber og lager litt enkel statistikk.

"High" og "Low" er gjennomsnittspris hhv. lagt til og trukket fra et standardavvik. Mellom High og Low vil dermed statistisk sett 84% av all tid være. Dermed overskrides f.eks. "High" i 8% av tilfellene; dvs. 3 timer i døgnet hvis prisene er noenlunde normalfordelte. Det er de nødvendigvis ikke, men statistikken kan likevel brukes for å unngå de verste timene i døgnet.

Fargene er foreløpig som følger:
      - Hvit under 20 øre
      - Blått fra 20 øre til 40 øre
      - Grønt fra 40 øre til 60 øre
      - Gult fra 60 øre til 80 øre
      - Rødt over 80 øre

Forbruk
      Her vises oppsummeringer over forbruk, i år, måneder, uker og dager. Timedata hvis du har det. Det er imidlertid store begrensinger for datatilgjengelighet, selv for oss som har AMS-målere. Men håpet er at dette blir bedre i løpet av året (og det er ikke Tibber sin feil, men leverandørene).

Realtime forbruk (for dem med Tibber Pulse)
      Tibber Pusle kan kobles til HAN-porten, og vil sende realtime (oppdatering hvert ca. 2,5 sekund) forbruksdata til Tibber og deretter til HomeSeer. Hvilke data som skal vises kan du endre i plugin-innstillingene.

Grafer
      Hvis du kjører HomeSeer på Windows kan du få TibberSeer til å lage grafer. Utmerket til HStouch.  
      Planen er selvfølgelig å få dette tilgjengelig for Linux-brukere også.

Under vises eksempeldata (ikke mine data).

Lager også en graf over dagens strømpriser, med "High", "Low" og gjennomsnitt tegnet inn. 

Events
      For å gjøre et smart hus smartere må man ha mulighet for å programmere "Events". HomeSeer kan dermed sjekke om prisen er høyere eller lavere utvalgte verdier (High, Average, Low eller en verdi du spesifiserer selv, "custom").

TibberSeer legger til egne triggere, som vist under:

I tillegg kan du bruke prisdataene som betingelser i 

Dermed blir det lett å spare strøm i de periodene med høyest strømpris.
      La oss skru av varmtvannsberederen når prisen er høyest:

Men siden vi faktisk trenger varmt vann og vil unngå legionella, må vi jo sette den på igjen:

Men vi kan jo også bruke strøm når den er lav:

Eller hva med et hint at det kan koste ekstra penger?

Installasjon
      Last ned ZIP-filen og pakk den ut i HS-mappen.
      Gå til Plugins -> Manage. Aktiver TibberSeer.

Gå til Plugins -> TibberSeer -> Configuration.
      Legg inn din egen Tibber token i tekstboksen "Token". Viktig!

Priser
      Trykk på "Configure price grabbing".
      Trykk på "Done!" nederst på siden. <- Viktig!

Forbruk
      Trykk på "Configure consumption grabbing".
      <Trykk på "Done!" nederst på siden. <- Viktig!

Kjente begrensninger
      -Kan ikke lage grafer på Linux. Enda.
      -Statistikken er ikke testet over lang tid. Trenger tilbakemeldinger her!

Merk at dette er en BETA-VERSJON! Jeg tar selvfølgelig ikke ansvar for din HS-installasjon, deg, ditt hus, kona eller hunden din (eller noe som helst annet) hvis du installerer plugin'en. Jeg tror imidlertid ikke så mye kan skje... Jeg kjører den selv på min egen hoved-HS-installasjon, hvis du føler deg betrygget av det.  

Tilbakemelding ønskes her: https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/2749-tibber-plugin-hva-ønsker-du-deg/

• Av Salvesen
      Dette er en tråd for tilbakemeldinger på feil og mangler i homeseer plugin'en teslaSeer(ja jeg har skamløst tatt benevnelsen til @Moskus, jeg har dog fått tilgivelse :P)

Plugin er ganske fersk og ikke testet så mye enda, håper på  å få tilbakemeldinger på feil som oppstår samt forslag til endringer. Pr i dag er det gjerne litt for mye info, samt at noe mangler. 
      Enn så lenge kan plugin lastes ned her: 

Del gjerne min referallink, det hadde jeg satt pris på. Eller bruk den om du tenker på å kjøpe en Tesla! http://ts.la/oliver311

Donasjonslenke

Plugin brukes på egen risiko,  det er pr i dag ikke brukt mye tid på sikkerhet rundt passord og tokens, noe som vill komme i fremtidige versjoner. Mer info i README.txt. 

Det som er lagt til i dag er:

'Changelog:
          '1.0.0.1.B
          '-Added vent/close roof
          'Added honk horn
          'Added flash lights
          'Added automatic update of token when expired
          'Added manual update
          'Added disable/enable auto-polling
          'Added speed device
          '1.0.0.1.C
          '-Added wakeUp device, if vehicle is non responsive use this
          '-Added shift_state dvice to determine if car is parked or not
          '1.0.0.1-2
          '-Fixes for API changes     '1.0.0.2pA
          '-Fixed recreation of devices, works
          '-Added Farenheit, works
          '-Updated User-Agent to teslaSeer for teslas sake, works
          '-Added open chargeport, works
          '-Fixed longtitude from -90 to 90 > -180 to 180
          '-All current devices extended range from 32 > 80A
          '1.0.0.2pB
          '-Big cleanup
          '-encrypt tokens
          '1.0.0.3pA
          'Added functions for new HVAC functions, PS CLIMATE HAS TO BE STARTED TO BE ABLE TO USE!
          '-Added steering wheel heater
          '-Added seat heater driver & passenger
          '-Requires: Delete your is_climate_on device, update teslaSeer image folder

teslaSeer1.0.0.3pA.zip