Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kan noen anbefale en røykvarsler med sentralt styrt pausefunksjon?


Mastiff

Anbefalte innlegg

Jeg har sett på Fibaros utgave, men det ser ikke ut som om den kan pauses fra systemet. Jeg har CLSF LM-101LB i hele huset (den nye typen, som kom etter feilen på den første) i alle rommene i huset, med seriekoblingen delt i to soner - utleiedelen og vår egen del, og én varsler fra hver sone i sentralt den andre sonen. Problemet er i utleiedelen. Den i stua/kjøkkenet (åpen løsning) blir lett utløst både av matlagning og av når det legges ved på peisen. Så jeg kunne tenke meg å ha en dobbeltbryter på veggen som koblet ut varsleren i en viss tid, for eksempel 20 minutter og to timer, avhengig av hva som skal gjøres i rommet. Kan noen anbefale en varsler der man kan sende et sånt signal fra styringssystemet i huset, og ikke er avhengig av å gå opp på en stol og trykke på en knapp på varsleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det i det hele tatt fins, da... Jeg har søkt til øyet ble stort og vått, men uten å finne noe sånt. Jeg kunne selvsagt modifisert en av dem jeg har ved å lodde på strømkabel til kontaktpunktene for batteriet og så bruke en 9V strømforsyning med en Z-Wave-plugg som er programmert til alltid å stå på hvis strømmen blir borte og kommer tilbake. Men jeg liker ikke å fikle med ting som har med sikkerheten å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.