Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styre utendørs julelys med z-wave eller noe annet smart


magnaral

Anbefalte innlegg

Har prøvd å søke rundt på nettet, men sliter med å finne gode alternativer for utendørs smarte veggplugger som kan styre julelysene. Timeren jeg har på i dag føles en smule gammeldags, vil helst ha dette også inn i Domoticz.

 

Finner kun denne: https://www.popp.eu/products/actuators/wall-plug-switch-outdoor/ , men vurderingene jeg har lest om den har ikke vært allverdens.

 

Noen som har forslag til gode alternativer? Det må ikke nødvendigvis være Z-wave, men vil gjerne ha toveis kommunikasjon (dvs ikke RF433) og helst slippe å sette opp nok en (proprietær) sender (har pr i dag Z-wave, RF433, Phillips Hue og Xiaomi (Zigbee) i tillegg til vanlig WiFi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, magnaral skrev:

Finner kun denne: https://www.popp.eu/products/actuators/wall-plug-switch-outdoor/ , men vurderingene jeg har lest om den har ikke vært allverdens.

Den er helt OK, men du får ikke fatt i den lenger. :(

... og så vidt jeg vet er det ikke andre. Ikke i Zigbee-format heller.

 

Da er det bare 433MHz igjen. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utmerket, takk, jeg så så vidt på den tidligere, men må ha oversett at den kunne kommunisere med Hue. Får håpe den også lar seg integrere med Domoticz.

 

Fungerer Hue enhetene som mesh nettverk, eller må jeg ha dekning direkte mot sentralen (som står i et teknisk rom i kjelleren)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ZF- skrev:

Oi! Glemmer innimellom at Osram faktisk lager noen gode Zigbee-produkter! :) 

 

 

3 timer siden, Johannes skrev:

Mener på at zigbee fungerer som et mesh nettverk

Det stemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.