Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hikvision video doorbell


ZoRaC

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, ZoRaC skrev:

Jeg ønsker tilgang til videofeeden og det er det de færreste som har, bortsett fra denne og Doorbird...

Har de tilgang til feed? Konge! :)

Link?

 

... kanskje den kan få til å styres på andre måter når det ringer på? HTTP GET? IFTTT?

Heller denne enn f.eks. Ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, ZoRaC said:

 

Ja, for dørklokkefunksjonen. 

 

Men:

 

 

https://www.hikvision.com/europe/Products/Video-Intercom/Wi-Fi-Door-Bell/DS-KB6003-WIP

Her er en variant som er ment å ha i serie med vanlig ringeklokke.

https://www.hikvision.com/uploadfile/image/11089_CUsersyujunwen5DesktopUD06661BBaselineUserManualofWiFiVideoDoorbellV1.4.6120170726.pdf

Kanskje en kan benytte feeden fra den, og gjøre noe lurt med selve kretsen for å føle noe når noen ringer på der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at kommer en «chime» etterhvert, men den er vel også wifi i så fall...

Sitat

This version cannot connect to your existing Chime. Compatible Hikvision wireless Chimes will be available soon.
To connect to your existing you must use the 2vAC version: DS-KB6003-WIP

 

Hmm... men jeg må i så fall ha ny strømforsyning og ringeklokke. Blir ikke så billig likevel da... ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde DS-KB6003 en periode, ikke DS-KB6403. Den eneste forskjellen jeg kan se er strømmen. DS-KB6003 bruker 16-24VAC mens DS-KB6403 bruker 12VDC. DS-KB6003 kunne jeg bruke sammen med min eksisterende chime, så det var forsåvidt synd at det fungerte såpass dårlig (i mine øyne), for det var akkurat en slik løsning jeg ønsket meg.

 

Min erfaring: Bildekvaliteten var brukbar, men videostreamen var veldig ustabil. I alle fall hos meg. Jeg har (veldig) god wifi-dekning (både 2.4 og 5ghz) i hele huset, men allikevel opplevde jeg til stadighet hakking, forsinkelse og mye forstyrrelser/artifakter i streamen. Både ved bruk av Hikvision-appen og når jeg prøvde å koble opp ringeklokka i Blue Iris via RTSP. Må også nevne at denne fikk slakt av kona da den til stadighet begynte å snakke: "Wifi disconnected" osv.

 

For meg ville det vært optimalt med PoE, eller i det minste 5ghz...

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.