Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HeatIt push-button


aeklo

Anbefalte innlegg

http:// https://www.thermo-floor.no/thermo-floor-as/4512581/heatit-z-push-button-8-batteridrevet-veggbryter
 
Denne ser mistenkelig lik ut, for ikke å si identisk med, den bryteren bl.a. Tronika selger.
Imidlertid påstår HeatIt at denne kan styre scenes i gateway, og MÅ kobles mot gateway - noe som ikke går med «Tronika-variantenl».
Vil dette fungere fint med HomeSeer tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, aeklo skrev:

Vil dette fungere fint med HomeSeer tro?

Det er ingen grunn til at den ikke skal fungere med HS. Med mindre har gjort noe "lurt" med firmware igjen...

 

Men så absolutt spennende ut! :)

Endelig mulig med en rimelig scene-controller? Ja takk! :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om det er snakk om samme produkt fra Heatit og Unilamp. Jeg har den fra Tronika, fin til sitt bruk men altså kun assosiasjoner. Men når jeg kikker på manualen til den nye fra Heatit så blir jeg i tvil om den vil fungere med scener / virtuelle devicer. Hvordan leser dere dette: https://www.thermo-floor.no/media/multicase/documents/_tfasdokumentasjon/heatit controls/heatit z-push button/a4_manual_heatit_z-push_button_8_fw_1.25_ver2018-a.pdf

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten så syntes jeg det var helt håpløst at ZWC-K8 ikke støttet scener. Men etter at den ble montert opp så har den bare blitt brukt i nødstilfeller når det har vært noe kluss med Z-Wave gatewayen :D

 

Men det ser jo ut som samme produkt, ment evt. ny firmware.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo newbie på z-wave, men ligger ikke svaret på spørsmålet i listen over hvilke command classes den bruker. Altså denne listen her: 

Og støtte for "Central Scene" er det som tilsier at det vil fungere mot annet enn assosiasjon? 

image.thumb.png.494350eaa4c7dcca53f91d990db4d033.png

Endret av Gizmo
Og støtte for "Central Scene" er det som tilsier at det vil fungere mot annet enn assosiasjon? 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2018 den 12.34, Gizmo skrev:

Okidoki, ser jo lovende ut også når jeg sammenligner med hva Nodon knappene støtter av kommandoer. Bruker noen av dem, men disse ser jo fine ut. Men ikke i ordinært salg enda? Kanskje @INTIN RuneV har tenkt å selge den?

Skal prøve å finne ut mer om produktet og få testet det. Virker som kjent hardware med forbedret sw ja :) Kommer trolig til å ta den inn i tilfelle

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har jeg anskaffet og montert denne. Det vil si, jeg har kjøpt Sunricher modellen som selges av Tronika: https://www.tronika.no/no/zwave-kontrollere/1152-veggkontroller-zv9001k8-dim-g4.html

Antar at dette er den samme som Heatit selger. Samme kvalitetsfølelse som på den gamle modellen fra Tronika som kun håndterte assosiasjoner. Den nye passer i Elko rammer og kan  styre scener, kan assosieres via gateway, og den kan ha direkte assosiasjon (manual hos Tronika). Jeg foreløpig kun testet med scener. 

 

Gled fint inn i Homeseer. Hver knapp kan ha statusene: 1 trykk, hold og release. Slik som dette: 

 

image.thumb.png.627faa9dd00a3cc5a7d64304ad695ec1.png 

 

image.thumb.png.7bf61668cdc9e986890db3dc8bf7a212.png

Endret av Gizmo
presisjon
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
On 08/01/2019 at 20:08, Gizmo said:

Gled fint inn i Homeseer. Hver knapp kan ha statusene: 1 trykk, hold og release. Slik som dette: 

 

 

Graver frem en litt gammel tråd her..

 

Er det ingen mulighet for en scenekontroller slik som dette å detektere at samme scene har blitt trykket på nytt? I mitt eksempel styrer bryter 3 en garasjeport, men hvis bryter 3 var forrige knapp jeg trykket på blir det ikke oppdatert noen ny status i Homeseer.

 

Mulig dumt spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan stille det på selve devicen, den nederste checkboxen.

Og her skal man bruke "set to" og ikke "changed to" hvis man lager eventer. Fungerer utmerket, og bruker det selv til garasjeport. :) 

 

Erfaringsmessig er det en idé å huke av "do not run this event for" og f.eks. 5 sekunder, for ellers kan det dobbelttrigges.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Moskus said:

Ja, det setter jeg minst en 50-lapp på. Men de kan ha litt forskjellig funksjonalitet, "K8" har eksitert lenge og de eldste versjonene kan ikke styre scener.

Så vidt jeg kan se av manualen så kan den "... activate scenes in Gateways". Og "Supported Command Class" og "Controlled Command Class" er nesten helt identiske med Heatit sin og har "Central Scene".

Jeg skal innom en Elektroimportøren-butikk i ettermiddag, mulig jeg kjøper en for å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, JxxxIxxx said:

 

21 hours ago, Moskus said:

Ja, det setter jeg minst en 50-lapp på. Men de kan ha litt forskjellig funksjonalitet, "K8" har eksitert lenge og de eldste versjonene kan ikke styre scener.

 

Jeg kjøpte en sånn i går ettermiddag på en Elektroimportøren-butikk, og den framstår fysisk som identisk med Heatit sin bryter, bortsett fra teksten på baksiden..

Har nå lagt den til i HS3 og funksjonaliteten ser ut til å være lik også.

 

Capture_2.thumb.JPG.6ed856eeb2446d846473d80a60c74c46.JPG

 

Capture_3.thumb.JPG.a66c4591f38f30008415d33814a4a944.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 20.11.2019 den 22.06, Fredrick skrev:

Er det ingen mulighet for en scenekontroller slik som dette å detektere at samme scene har blitt trykket på nytt? I mitt eksempel styrer bryter 3 en garasjeport, men hvis bryter 3 var forrige knapp jeg trykket på blir det ikke oppdatert noen ny status i Homeseer.

Jeg har samme problem! Og forstod ikke svare ditt Moskus

På 20.11.2019 den 22.17, Moskus skrev:

Du kan stille det på selve devicen, den nederste checkboxen.

 

Jeg har lagt til en status som har value 0 og status OFF.

Jeg prøver da og lage et event som skal endre status tilbake til off 3 sekunder etter at jeg har satt en scene, men da er ikke denne devicen tilgjengelig for styring Hvorfor det?

se bildet.

Skjermbilde 2019-12-01 kl. 14.32.42.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Ruud said:

Jeg har samme problem! Og forstod ikke svare ditt Moskus

 

 

Så vidt jeg forstår så må du passe på at "Do not update device last change time if device value does not change" IKKE er satt.

image.png.6e6b88879039d95a446d44dbc59d4699.png

I tillegg må du bruke "This device had its value set to" i trigger, ikke "This device changes and becomes".

 

Dette fungerer helt greit her hos meg i alle fall, kan trigge en event hver gang jeg trykker på samme knappen, flere ganger etter hverandre.

 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Lurer litt på å skaffe en slik en selv, til de gangene automatikken ikke virker her. Lys ved bevegelse etc.

 

Hva vil det si at den ikke støtter Scener?

Har det noen praktisk betydning, all den tid homeseer kan trigge events når en knapp blir trykket på eller holdt inne? 

 

Aqara sin opple bryter er også diskutert litt de siste dagene her, er det noen pros/cons mellom disse to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.