Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HeatIt push-button


aeklo

Anbefalte innlegg

7 hours ago, Gjelsvik said:

Aqara sin opple bryter er også diskutert litt de siste dagene her, er det noen pros/cons mellom disse to?

Opple er ikke tillaget for å bytte batteri, men det er mulig. Bare å sjekke youtube. Ellers en veldig god bryter👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Moskus said:

Støtter vel scener?

 

Mulig det. 

Jeg formulerte meg kanskje litt uklart. Hva vil det si at en bryter støtter/ikke støtter scener? 

 

Hvordan vil de to oppføre seg forskjellig i Homeseer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Gjelsvik skrev:

Hvordan vil de to oppføre seg forskjellig i Homeseer?

Den som støtter scener får vanligvis en device som du bruker til automasjonene.

Den som ikke har det, brukes (kun) med assosiasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gjelsvik skrev:

Assosiasjon er det samme som "linked device" i homeseer regner jeg med.

Nei, selv om resultatet kan være det samme. Assosiasjon handler om hvor Z-wave sender statusbeskjeder, f.eks. fra en trådløs bryter til en dimmer kan da gå direkte uten å måtte bry HomeSeer (eller whatever) med jobben.

 

"Linked devices" linker to enheter, slik at statusen fra en enhet blir speilet til den andre, men det er det HomeSeer som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Stein A skrev:

men å dimme ved å holde bryter 1 nede støtter kun valgt % ?

Ja, det er ingen device kommando for "dim ned så lenge status X skjer". Det er nok strengt tatt mulig (enten med en del eventer eller et script), men da ville jeg mye heller brukt assosiasjon istedenfor. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Ja, det er ingen device kommando for "dim ned så lenge status X skjer". Det er nok strengt tatt mulig (enten med en del eventer eller et script), men da ville jeg mye heller brukt assosiasjon istedenfor. :) 

 

Det fungerer som tenkt (hold inne for å dimme) hvis jeg assosierer med f.eks Fibaro Dimmer 2 eller Aoetec Nano Dimmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Preference skrev:

Det fungerer som tenkt (hold inne for å dimme) hvis jeg assosierer med f.eks Fibaro Dimmer 2 eller Aoetec Nano Dimmer?

Ja, det burde den gjøre. :) 

Jeg har ikke den nye versjonen, bare den gamle som KUN støtter assosiasjon, men der fungerer det akkurat som tiltenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Moskus skrev:

Ja, det burde den gjøre. :) 

Jeg har ikke den nye versjonen, bare den gamle som KUN støtter assosiasjon, men der fungerer det akkurat som tiltenkt.

Nydelig, da passer den perfekt som tiltenkt. Kan man se/vite om man kjøper ny eller gammel versjon på noen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har nå gått til innkjøp av 2 stk Heatit Z-Push Button 8. (499,- pr stk på Power). En av disse har jeg klart å legge til, dog etter ett par forsøk. Den virker upåklagelig med assosiasjoner osv.
Den andre er jeg ikke i stand til å få inkludert, hverken secure eller non secure. Har skiftet batteri samt resatt den, uten noe annet resultat.
Inkluderingen prøves 5cm fra min Zstick Gen 5.
Har andre opplevd disse utfordringene? Er det noe triks jeg ikke har prøvd?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekskludering forsøkt, men manual sier naturlig nok at uten gateway tilgjengelig (om den er inkludert i annet system tidligere), så kan fabrikkinnstillinger utføres.
I alle fall er det gjort
 

Sitat

FABRIKKINNSTILLINGER For å sette enheten tilbake til fabrikkinnstillinger, trykk og hold både I- og O-knappen samtidig. Etter ca. 10 sekunder vil LEDindikatoren lyse, etterfulgt av 4 raske blink. Dette signaliserer vellykket nullstilling

LED gir rett tilbakemelding. Enheten er i tilbakestilt.

 

Inkludering forsøkes, men det det kan være noe galt med senderen på bryteren. Tror jeg må levere den tilbake. Den andre virket jo helt greit.

Inkl.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.