Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Enheter vil ikke legge seg til på ny HC2


Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt HCL i lengre tid, og det har fungert relativt bra. Etter en stund endte det med at jeg måtte bytte HCL, og fikk ny fra Fibaro. Etter det var det en del brytere som ikke ville legge seg inn på den nye enheten. Det som går igjen er at det er ordinære vippebrytere som ikke vil fjerne seg fra den gamle eller legge seg til den nye. De bryterne som har fjær som returnerer posisjonen til bryteren legger seg til fint. Jeg har forsøkt:

- å slette enhetene fra gammel HCL og nå legge dem til ny HC2 via web-grensesnittet

- å slette og legge til via b-knappen på enheten

- å ta strømmen på enheten for å nullstille den. Holde inne b-knappen for så å trykke raskt på den etter at strømmen kommer tilbake

 

Er det noen som har noen gode råd eller forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må melde de ut av det gamle Z-wave nettverket (dvs. HCL) før du melder dem inn i HC2 sitt Z-wave nettverk. Utmeldingen skal du kunne gjøre fra en hvilken som helst controller, også den nye HC2.

 

Alternativ er en fullstendig resett, ikke bare ta strømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2018 den 21.57, Moskus skrev:

Du må melde de ut av det gamle Z-wave nettverket (dvs. HCL) før du melder dem inn i HC2 sitt Z-wave nettverk. Utmeldingen skal du kunne gjøre fra en hvilken som helst controller, også den nye HC2.

 

Alternativ er en fullstendig resett, ikke bare ta strømmen.

 

Takk for svar! :)

 

Jeg har forsøkt i lange tider å slette enhetene fra HCL, men dette har ikke fungert. Jeg har også forsøkt å slette dem fra HC2.  Er det andre måter å melde dem ut av z-wave nettverket på?

 

Så vidt jeg har lest meg til så går det ann å resette ved å ta strømmen, koble på strømmen med b-knappen inne til led lyser for så å trykke b-knappen raskt inn igjen. Dette har ikke fungert og led vil ikke lyse. Er det andre metoder?

 

Jeg styra litt med det i går kveld, og etter å ha kuttet strømmen til den ene så fikk jeg plutselig slettet den fra HCL og da la den seg inn igjen på HC2 veldig greit. Dette gjaldt to enheter, men det er fortsatt tre enheter som ikke vil... 

 

Styra mye med Key fob i går også, prøvde å resette,men fikk ingen bekreftelse. Plutselig så ville den legge seg inn på HC2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to. Som nevnt i mitt første innlegg så er det sletting/ekskludering på den ordinære måten som er utfordringen. Trippelklikking og sletting fra HC2 har så langt ikke fungert. Er det andre måter å nullstille enheten på eller er man låst til å forsøke deleting og trippelklikking på b-knappen til det fungerer?

 

Ps:

Er det noen som har svar på hva hardware failure ID 30 og 32 er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Iogahguil skrev:

Er det andre måter å nullstille enheten på eller er man låst til å forsøke deleting og trippelklikking på b-knappen til det fungerer?

Ja, det er en factory reset beskrevet i manualen, men den er ikke lettere:

https://manuals.fibaro.com/dimmer-2/

 

... her er også eventuelle feil beskrevet (men kodene er ikke der?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Moskus skrev:

Ja, det er en factory reset beskrevet i manualen, men den er ikke lettere:

https://manuals.fibaro.com/dimmer-2/

 

... her er også eventuelle feil beskrevet (men kodene er ikke der?).

Takker!

 

Jeg var litt rask her, jeg er ikke sikker på at feilkodene jeg får opp er forbundet med dimmer to. De kommer hvertfall fem slik:

 

System error.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.