Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Beste løsning for dimming av lys


hakons

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har lest og fulgt med en del på dette forumet, men ville høre om dere andre er under samme oppfatning som meg.

 

Case: Vi ønsker å bytte over fra halogenspotter til led-spotter, få inn en strømskinne for pedler mv. Og siden dagens dimmere likevel må byttes så ønsker jeg å få inn noen jeg kan styre via Home Assistant. Needless to say så er alt dette elektrikermat.

 

Siden Z-Dim ikke ventes før neste år, vil det beste valge være Elko Dimmer RF for så å styre denne med deconz?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt dimmerhjulet og det ordinære designet som fanger med litt på Elko sin ja, også er det vel ikke all verden av plass inne i veggboksen.

 

Skal høre med elektriker snart å se om vi får til en løsning! Moro at Elko sine produkter har blitt åpne/at noen har funnet en vei inn så det kan brukes med andre åpne systemer :) Hvis andre har noen erfaringer så selvfølgelig veldig åpen for å høre!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hijacker denne litt.. Ganske ny i hjemmeautomasjons verdenen. Men har idag en Hue bridge. Ønsker å styre mine eksisterende spotter, finnes det noe jeg kan bruke mot hue bridgen? 

Istedenfor å bytte ut alle pærene som koster skjorta.. Forslag? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.