Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Strømmåler til hybel (slavemåler)


Anbefalte innlegg

Hei!

I sikringsskapet har vi en mekanisk måler som måler forbruket til hybelen i tillegg til hovedhuset sin AMS måler. Jeg har hørt at disse eldre mekaniske målerne går opp til 10% feil og ønsker å bytte ut denne med noe digitalt. Elektriker gjør dette, men jeg ønsker å kjøpe inn måleren i forkant.

 

Jeg er usikker på om spesifikasjonene er riktig og hva jeg trenger. Dette er informasjon på AMS måleren min.

image.png.32f8e2edc72fb1b42fb875f22c3fa8f5.png

 

1. Kan denne i fra Qubino brukes hos meg?

 

  • Type (tilkobling): enfase (1b)
  • Referanse strøm (iref): 5 A
  • Maks strøm (Imax): 65 A
  • Minimum strøm (Imin): 0.25 A
  • Startstrøm : 20 mA
  • Spenning (Un): 230 V (± 20%)
  • Strømforbruk ved Un: <2W
  • Nominell frekvens (fn): 50 og 60 Hz

https://www.eldirekte.no/qubino-smart-energimaler-z-wave/cat-p/c/p10637337?gclid=Cj0KCQiArenfBRCoARIsAFc1FqeQUr3vk510C0pF8yWbPP2vo7FKz9VDGPv-f2Th5JwwHhG4BnKGNqwaAgKQEALw_wcB

 

2. Eventuelt denne:

https://www.elektroimportoren.no/qubino-smart-meter-energimaaler-z-wave/4512304/Product.html?Event=livesearch

 

3. Så er jeg ganske ny når det gjelder smarthus og feil kan fort skje med serveren/homeseer slik at jeg kan trenge en fullstendig resett av systemet. Er det noen som vet om informasjon om strømforbruk lagres på z-wave enheten slik at jeg får lest ut forbruket på hybelen når systemet er oppe å gå igjen?

 

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.