Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Moskus skrev:

... ja og den artikkelen sier at via IFTTT kan man styre Hue. Ihht FutureHome er det "problem solved".

"Det at Futurehome nå støtter IFTTT betyr ikke at vi ikke skal ha en sann integrasjon mot produktene som dere så gjerne ønsker skal være en del av deres smarthus. IFTTT er en integrasjon som vil åpne mange dører og gi mange muligheter både nå og for fremtidige produkter på markedet. Vi er likevel overbevist om at den beste integrasjonen kan vi gjøre selv, du som kunde har likevel nå en mulighet til å gjøre det som trengs, slik at vi i mellomtiden kan bruke vår tid på å lage best mulig støtte for de produktene og tjenestene som bør ha en sann integrasjon."

Det var dette avsnittet jeg leste som fikk meg til å tolke IFTTT som en midlertidig løsning. Kan være jeg tolker det feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Reidar Gjertsen skrev:

Det var dette avsnittet jeg leste som fikk meg til å tolke IFTTT som en midlertidig løsning. Kan være jeg tolker det feil.

Du tolker det nok riktig, MEN det står absolutt ingenting spesifikt om at Philips Hue skal integreres, at de jobber med det eller at de i det hele tatt har det på blokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, GeneralVirus skrev:

Ble ikke Futurehome kjøpt opp for litt siden? Syns det virker som de sluttet å komme med nytt etter det.

 

Uansett, hadde aldri valgt en lukket norsk løsning når det fins så mange gode internasjonale alternativer der ute.

Har det egentlig noe å si om systemet er norsk når det støtter internajsonale leverandører? At de ikke støtter alle de samme som feks Homeseer nå, betyr ikke at det ikke kommer etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, GeneralVirus skrev:

Lavt kundegrunnlag vil gjøre at de alltid vil henge etter. Ser mange selger futerhome boksen sin brukt, så hvorfor ikke bare hoppe på ett mer avansert system fra starten av? Angrer selv at jeg gikk via Vera til Homeseer, skulle bare gått rett til Homeseer. 

Grunnene for st jeg velger Futurehome er fordi jeg synes systemet deres ser mye mer brukervennlig ut for andre enn meg selv i husstanden og har bekjente som har brukt dette en stund og sier det fungerer knirkefritt.

Igjen så kommer det nok litt an på grad av automatisering man ønsker. Futurehome er nok ikke optimalt om man ønsker full kontroll over alle elementer i boligen, men litt mer på et bedagelig nivå.

Endret av Reidar Gjertsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har FH idag.
Er fornøyd med det du sier @Reidar Gjertsen om enkelthet, utseende på app etc. Det er jo i mitt syn kanskje det største/eneste grunnen å velge de.
Det er for det meste plug and play, ihvertfall på det de støtter av enheter.

Å der er jo noe av problemet at man er låst til de systemene de er koblet opp mot, som p.t. kun er z-wave.
Så har man jo IFTTT som gjør at litt mere fungerer sammen, men det er jo også en del begrensinger.

Ifht Hue og Trådfri(som jeg tenker litt det samme) så har de lenge lovet en integrasjon, men den har latt vente på seg.
Det har gått veldig smått med de siden ca August ifjor.
Den nye versjonen av firmwaren deres, med ny "motor" er kun på test hos en del brukere sålangt, så har de snakket om release "nå snart" en stund.

Men hvis intensjonen din er enkelthet, brukervennlighet og feks mulighet for styring via GH etc, så er det et veldig ålreit system.
Sålenge man forstår at man da må vente på FH for nye muligheter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, GeneralVirus skrev:

Uansett, hadde aldri valgt en lukket norsk løsning når det fins så mange gode internasjonale alternativer der ute.

Vel... hvis jeg ikke var så interessert som jeg er og skulle bare ha noe enkelt for å styre noe lys og temperatur, så hadde FutureHome blitt valgt før mange av de andre internasjonale alternativene.

 

Men ang. hjemmeautomasjon er det veldig fort å komme i en "mye vil ha mer"-tankegang, og de aller enkleste systemene er begrensede. Fordi de er enkle. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Moskus skrev:

Vel... hvis jeg ikke var så interessert som jeg er og skulle bare ha noe enkelt for å styre noe lys og temperatur, så hadde FutureHome blitt valgt før mange av de andre internasjonale alternativene.

 

Men ang. hjemmeautomasjon er det veldig fort å komme i en "mye vil ha mer"-tankegang, og de aller enkleste systemene er begrensede. Fordi de er enkle. Sånn er det bare.

Jeg kjenner meg egentlig godt igjen i det du sier på slutten her. Når man først begynner og blir bitt av basillen, baller det fort på seg.

Jeg ser litt på FH som et prøveprosjekt for å lære litt om det og komme litt inn i det på enklest mulig måte. Når interessen vokser, er det mye mulig at jeg går over til HomeSeer. De støtter vel alt som FH gjør, pluss myye mer, så da kan det vel ikke være noe problem å bytte sentralen senere og sette ting opp på nytt? :) FH var ikke så alt for dyr heller, så et bytte i senere tid er ikke noen krise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Reidar Gjertsen skrev:

De støtter vel alt som FH gjør, pluss myye mer, så da kan det vel ikke være noe problem å bytte sentralen senere og sette ting opp på nytt?

Så lenge du ikke kjøper EnOcean-bryteren (dvs. "modus-bryteren" dems) så går det helt fint. :)

(Nå støtter vel HomeSeer EnOcean også, men det er noe begrenset bruk).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

hei,

slenger inn kommentarer og noen spørsmål på denne tråden.

Nylig anskaffet FH og en del produkter som Fibaro, Aeotec, Heatit, Eltako og Simon iO.

Har vel gjort tabben man innser når ting ikke funker som forventet, leste bla at FH gir oversikt over effektforbruk og statistikk, noe jeg nettopp leste ble tatt ut av appen ganske nylig.

Har spurt idag, men kanskje noen har svaret på når det kommer tilbake i appen?

Har 3 Heatit  Z-wave  som jeg har begynt å erstatte med TRM2fx pga effektmåling, Fibaro dimmere gir også effektmåling, Simon iO ikke, tenkte det er på god vei til å gi meg oversikt over effektforbruk da jeg også planlegger en RPi for å kople til AMS måler. men ser vel at jeg bare først som sist bør gå for Homeseer eller noe annet?

Har i noen år hatt Telldus og enkle styringer og temp målinger på hytta, tenkte også å oppgradere der, men der har jeg jo faktisk litt statistikk med grafer for temp om ikke annet..

hjemmenett og hytta skal også over på Ubiquiti Unifi på nettverk og kamera, så blir en bra hobby nr 2 dette. ? skal lese gjennom trådene her inne, da jeg ser det er høyt kunnskapsnivå på flere her, og kan vel følge andres fotspor istedet for å grynne til midjen i løssnø ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.