Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homeseer instalert på hytta, kommunikasjon via 4G Rrouter


Automatiker

Anbefalte innlegg

Mitt homeseer system er installert på hytta, der benytter jeg en 4G router for internetforbindelse. Det viser seg at router av og til "henger seg opp" og den må restartes for at internet skal fungere igjen. Jeg lurer på om det kunne gå an å etablere en event som detekterer at homeseer ikke er på internet og dermed kjøre en av/på funksjon på strømtilførselen til 4G routeren og dermed får restartet og opprettet internetforbindelsen. Og hva med homeseer, kan man sette opp den til å utføre en egen restart hvis den har mistet internet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Automatiker skrev:

Jeg lurer på om det kunne gå an å etablere en event som detekterer at homeseer ikke er på internet og dermed kjøre en av/på funksjon på strømtilførselen til 4G routeren og dermed får restartet og opprettet internetforbindelsen.

 

Ja, du kan bruke BLLAN-plugin til å pinge f.eks google.com og restarte om den ikke svarer på 10 min f.eks.

 

12 timer siden, Automatiker skrev:

Og hva med homeseer, kan man sette opp den til å utføre en egen restart hvis den har mistet internet?

 

Tenker du på restart av PCen eller programmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et godt spørsmål. Jeg vet jo ikke helt hva som henger seg "først". Router eller om det er HS3 softwaren. Jeg har ikke PC, men en liten HomeSeer HomeTroller Zee S2. Jeg har en mistanke om at det er routeren, derfor tenker jeg at det er routeren som trenger en omstart. Tror jeg også kan sette opp routeren til å utføre ping mot f.eks. google.com, kanskje jeg bør sette opp denne funksjonen direkte i routeren først og se om ting blir mer stabilt etter det.

 

mvh automatiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.