Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Remove bad node


JohnMartin

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har solgt alt løst fibaro utstyr.

Fruen pakket og sendte mens jeg var på jobb, og da ble det tatt ned en motion sensor.

Den er nå sendt videre på nye eventyr, men fikk ikke fjernet den fra HS3 før det ble gjort.

 

Prøver jeg "remove bad node", så får jeg bare denne meldingen:
Node 69 was not removed from any interface in the system, it may still be communicating or function aborted.

 

Sjekker jeg loggen, så står det dette:
Z-NET: Node 69 was not removed because the interface Z-NET does not have that node in its memory. (It may already be removed.)

 

Betyr det at det er trygt å bare slette Node og devices manuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, JohnMartin skrev:

Betyr det at det er trygt å bare slette Node og devices manuelt?

Den enkleste kontrollen på det er en av to:

1. Finner du den på Node-listen? Plugins -> Z-wave -> Node Information

2. Hvis du åpner Root-device og går til Z-wave tab'en, ser du et Nodenummer øverst i nedtrekksboksen?

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er vel å gå inn på root-devicen og under «Z-wave» først trykke «Test connectivity». Etter at HS ikke får kontakt, kan du velge «Remove Bad Node». Da bør du ikke få den meldinga som du fikk.

 

Screenshot:

Spoiler

5E7272AB-5D67-494C-B067-1DF75CFF4477.thumb.jpeg.d48eb8c31944d16a04690d6d2c33b7d6.jpeg

 

 

Endret av lasseruud
La til screenshot
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Moskus said:

2. Hvis du åpner Root-device og går til Z-wave tab'en, ser du et Nodenummer øverst i nedtrekksboksen?

 

Ja, det hadde jeg. :)

 

36 minutes ago, lasseruud said:

Det enkleste er vel å gå inn på root-devicen og under «Z-wave» først trykke «Test connectivity». Etter at HS ikke får kontakt, kan du velge «Remove Bad Node». Da bør du ikke få den meldinga som du fikk.

 

Screenshot:

  Reveal hidden contents

5E7272AB-5D67-494C-B067-1DF75CFF4477.thumb.jpeg.d48eb8c31944d16a04690d6d2c33b7d6.jpeg

 

 

 

Dette gjorde susen! :)

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.