Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Philips Hue


MrTiger

Anbefalte innlegg

  • 8 måneder senere...
1 time siden, Fredrick skrev:

 

Man trenger fremdeles bridge? Eller kan man droppe dette mot at man har en ZigBee kontroller? Eventuelt en kontroller å anbefale?

 

Trenger ikke bridge om du kjøper en ConBee (eller RaspBee). :) Programvaren til den (deCONZ) kan installeres på samme maskin, om du ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
14 minutter siden, ThomasBK skrev:

Hva er best?

* IKEA trådløs?

* Philips HUE?

Philips Hue pærene synes jeg er bedre enn IKEA sine. Dessuten kan de utføre flere kommandoer samtidig som endre både farge og lysstyrke i løpet av x antall sekunder/minutter. Ikea sine kan enten endre farge eller lysstyrke. Kanskje en bagatell for deg, men for meg ble det et herk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ThomasBK skrev:

Har lyst til å utvide med styrbare pærer. Hva er best?

* IKEA trådløs?

* Philips HUE?

Enig med @stigvi, HUE er uten tvil best. Men det betyr ikke at Trådfri er håpløst, det kommer an på bruken din. Er det festlig tilleggsbelysning for å underholde ungene, så holder muligens Trådfri helt fint. De er jo betydelig billigere...

 

Jeg bruker f.eks. en Trådfri-pære til å vise møte/Teams-status, men jeg sloss litt mer med den jeg gjør med Hue-pærer...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.