Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Temperatursensor til basseng/jacuzzi


Master Aeon

Anbefalte innlegg

Master Aeon skrev (På 16.7.2021 den 11.34):

Har du fått testet den og leverer den som forventet?

 

Leveransen tok lang tid og første sendingen ble stoppet pga. manglende tollpapirer. Ble mye frem og tilbake, men fikk den endelig for en uke siden og rett før jeg reiste på ferie. Fikk bare kastet den ut i bassenget, satt opp appen og koblet til Homey for vi reiste. 

Så langt ser det veldig bra ut. Den måler temperatur, ph, salt og ORP hver time. Verdiene kommer både til appen og til Homey. Trenger bra wifi-signal, men jeg har et utendørs aksesspunkt, så det fungerer fint hos meg. 

Appen gir varsler om lave nivåer og hva som bør gjøres. Har litt lite salt og alt for lav ORP. Har ikke målt ORP før, så må nok justere en del på klor-produksjonen før alt blir bra. Det får jeg ta når jeg er hjemme fra ferie. 

Uansett så er det deilig med automatiske målinger både av temperatur og kjemi! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Knuters skrev (På 13.1.2019 den 23.07):

Hei, jeg har fått koblet opp denne mot Homey.

Denne er jo da 433mHz og ikke Z-wave da.

 

https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/smarte-hjem/433mhz/temperatursensorer/telldus-bassengtermometer-for-tellstick-p50435

 

Denne fungerer jo bra ?

Hei, om du fortsatt ser på denne tråden, kan du forklare hvordan du gjorde dette, og evt. dele kode? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.