Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Fungerer Google Home med HS3?


Knutarn

Spørsmål

3 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Det gjør det, native, men det kan være lurt å deaktivere alle voice commands før du aktiverer Homeseer i Google Home. (Grunnet at for mangen devicer å synce vill gi timeout)
Du kan deaktivere voice command ved å markere check boksen på alle enheter i device listen, og i nedtrekks menyen oppe til venstre trykke deactivate voice command.

Så legger du inn en og en device ved å aktivere voice command, og deretter snakker til Google Home appen "sync homeseer" for å få inn flere enheter

 

Men det som ikke fungere fullt så godt, er når man har flere hus, fordi:

- i Google Home så kan man opprette flere boliger, men ikke flere systemer som Homeseer, da kun 1 system av samme sort kan aktiveres pr Google konto.

- dermed står man med 2 boliger under samme konto i Google home, men kun 1 Homeseer system. Jeg har prøvt å legge til myhs pro, fordi den har samme login på begge boliger, og tenkte at jeg kan aktivere en og en enhet, og assigne de manuelt i Google Home til respektiv bolig,  men igjen så ser det ut som Homeseer kun synker hovedsystemet.

Mulig jeg gjør noe feil her, men det ser ut som Homeseer sliter litt med Google Home, og når det er sagt så er Google Home ikke perfekt, siden man kan legge til flere boliger under samme konto, men kun assigne 1 system av samme type.

Dersom Google Home skal fungere på denne måten, så er de nødt til å splitte tingene bedre i hver sin "Bolig Pool"

 

Men å bruke 2 forksjellige Google kontoer, der man har kun 1 bolig pr konto, går selfølgelig bra. (Bare mer tungvindt å skifte mellom de)

 

Noen som har mer info rundt dette med Google Home og 2 boliger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
5 minutes ago, Frankis78 said:

Det gjør det, native, men det kan være lurt å deaktivere alle voice commands før du aktiverer Homeseer i Google Home. (Grunnet at for mangen devicer å synce vill gi timeout)
Du kan deaktivere voice command ved å markere check boksen på alle enheter i device listen, og i nedtrekks menyen oppe til venstre trykke deactivate voice command.

Så legger du inn en og en device ved å aktivere voice command, og deretter snakker til Google Home appen "sync homeseer" for å få inn flere enheter

 

Men det som ikke fungere fullt så godt, er når man har flere hus, fordi:

- i Google Home så kan man opprette flere boliger, men ikke flere systemer som Homeseer, da kun 1 system av samme sort kan aktiveres pr Google konto.

- dermed står man med 2 boliger under samme konto i Google home, men kun 1 Homeseer system. Jeg har prøvt å legge til myhs pro, fordi den har samme login på begge boliger, og tenkte at jeg kan aktivere en og en enhet, og assigne de manuelt i Google Home til respektiv bolig,  men igjen så ser det ut som Homeseer kun synker hovedsystemet.

Mulig jeg gjør noe feil her, men det ser ut som Homeseer sliter litt med Google Home, og når det er sagt så er Google Home ikke perfekt, siden man kan legge til flere boliger under samme konto, men kun assigne 1 system av samme type.

Dersom Google Home skal fungere på denne måten, så er de nødt til å splitte tingene bedre i hver sin "Bolig Pool"

 

Men å bruke 2 forksjellige Google kontoer, der man har kun 1 bolig pr konto, går selfølgelig bra. (Bare mer tungvindt å skifte mellom de)

 

Noen som har mer info rundt dette med Google Home og 2 boliger?

Takk!

 

Hvor kjøpter du google home? norsk utgave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Akkurat nå, Knutarn skrev:

Takk!

 

Hvor kjøpter du google home? norsk utgave?

Jeg har ikke google home enda, men testet kun med å bruke telefon appen og assistant der.

I Google Home trykker du: Legg Til -> Konfigurer enhet -> Allerede konfigurert enheter -> finn homeseer og aktiver med din myHS konto

 

Altså du skal IKKE Konfigurere nye enheter annet om du kjøper Google Home enheter.

 

Da fungerer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.