Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Problem med nettverk på server


Anbefalte innlegg

Er kanskje ikke det rette forumet å spørre om dette, men kanskje det er noen som har peiling på Windows her inne :)

 

Har i lengre tid hatt store problemer med min Z-net. Gikk så til det skrittet at jeg gikk bort ifra Z-net og flyttet UZB rett i server.

Ble da mye mer stabilt på z-wave fronten. 

Men etter hvert som flere plugins og event har blitt tilført, så har jeg lagt merke til at det har vært mye krøll.

 

Etter mye om og men, så tror jeg at det er nettverket på serveren som er problemet. Ser ut som at det er veldig ustabilt.

Ikke rart Z-net hadde problemer..

image.thumb.png.4312dbb21b2d5896f9cdac54f35eb227.png

 

Det er ingen andre enheter som har samme problemet. Kan fungere fint i lengre perioder, og så blir det slik som dette. Og det gjør at HS3 mister kontakt med plugins og utstyr som er på internett eller over WiFi.

 

Server er tilkoblet rett i Unifi switch med kabel. Kabelen er byttet for å utelukke problemer med den.

 

Er det noen som har tips eller råd til hvor jeg kan fortsette feilsøkingen? ?

 

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.