Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Z-wave utendørs bryter


Ofosse

Spørsmål

Hei,

 

Har akkurat kjøpt Fibaro HC2 og skal sette den opp snart. Har allerede fått en del dimmere installert av elektriker så alt ligger klart inne til lysstyring og ID-Lock 150. MEN, kom på et bruksområde jeg gjerne skulle a fikset og det er varmekablene foran inngangen.

 

Se bildet fra boden ute, i dag er det en manuell termostat som styrer disse. Siden det er utendørs varmekabler og det er iskaldt hele vinteren så er jo disse på hele tiden så lenge jeg skrur på termostaten. Så egentlig er det en av/på bryter i form av en termostat. 

 

Det jeg lurer på er jo om det er mulig å bytte dette ut med en z-wave løsning slik at jeg for eksempel kan sette på varmekablene når vi er på vei hjem fra juleferien og komme til ferdig "måkt" inngang?

 

ps. lysbryteren er bare til lyset, så den har ingenting med varmekablene å gjøre.

 

 

IMG_6560.JPG

Endret av Ofosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Det burde ikke være noe problem med z-wave rele i stedet for termostaten men slike utendørs varmekabler er ofte veeeeldig trege=stor masse å varme opp. Har vært borti varmekabler i fortau som brukte 3 dager før snøen begynte å smelte... men det er kanskje et ekstremtilfelle.

 

Pass bare på å finne et rele som takler lasten, den termostaten er vel 16A men kablene kan jo trekke en del mindre enn det. De små releene som plasseres bak brytere er gjerne 8-10A men der finnes jo også betydelig større uten at de koster blod, svette og tårer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Den Aeotec bryteren var jo ikke så forferdelig dyr... Men kunne jeg erstattet hele termostaten med den bryteren eller må jeg koble til ZW078 før termostaten og så la termostaten stå på hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.