Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

FW opgradering Heatit til V1.92 og HomeSeer


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte 7 stk Heatit med en gang det ble tilgjengelige. De så slik ut i HS:
 

image.png

 

De har en del begrensningen så jeg var glad da jeg hørte at det var en FW oppdatering på gang men det var først nå jeg fikk tid til å gjøre noe med det.

Kjøpte inn en original oppgraderingskabel og leste den flotte guiden fra @arneolav som ga meg alt jeg trengte.   

Startet med 2 stykker i første omgang.

 

Første inkludering ga meg alt for få devicer men når nr 2 kom opp med flere ble nr 1 lagt inn på nytt og da ble det bedre.

Alle mine termostater styrer varmekabler i betong og har derfor (original) gulv føler.
Etter oppgradering starter termostatene med romføler som default (A) og jeg rotet litt rundt før jeg skjønte at jeg måtte endre dette til gulvføler (F).

Virker som om romføleren er på bærtur og egner seg lite for styring. (Har lest en del om det her på forumet)

Etter oppgradering får jeg opp disse devicene i HS:

 

image.png

 

Temp 3 og Temp 4 er alltid null men jeg regnet med at det var fordi jeg ikke har ekstern føler og ikke bruker romføleren.
(Prøvde å sette en av termostatene til både rom og gulv føler (AF) men fikk ikke noe mer temperatur verdier for det)

Den nye devicen for å rapportere om termostaten er av eller på fungerer fint. Det samme gjør Setpoint.

Men så kommer problemet:
Etter å ha kjørt noen dager ser jeg at Temp2 antakeligvis er romtemperaturen (som er på bærtur) og ikke gulv temperaturen.
Selve termostaten oppfører seg riktig men det er nå blitt umulig å lese av temperaturen i gulvet fra HS :( 

Vurderer å kontakte Heatit for å få tak i gammel FW..

 

Etter oppgradering oppfører også termostatene seg annerledes når en trykker på midt bryteren. Før kom en rett til temp justeringen men nå kommer det et annet tall (?) og når en trykker opp eller ned SÅ kommer set-point temperaturen.

Er det noen av dere som kjører HS som får opp noe annet enn meg i HS?

Burde jeg ha endret til gulvføler FØR jeg inkluderte den i HS?

Andre tips? (Også fra folk som kjører andre kontrollere)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.