Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Skal HAN-porten på Hafslundmåler funke med Tibber pulse selv om den ikke er åpnet?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fra facebook gruppa Smarthus & IoT Norge:

 

Edgeir Vårdal Aksnes Vi (Tibber) gjorde en oppdatering på egne servere for vi fant ut at vi kunne lese data fra HAN porten på de av Aidon målerne som har "firmware versjon 1". Det er ulik versjon av firmware på Aidon målerne, så dette gjelder nok ikke alle - men noen har altså dette. 

Når Hafslund og andre oppgraderer firmware til "versjon 2", så vil dataene slutte, for da kreves det en eksplisitt åpning av HAN porten fra nettselskapet.

Nettselskapene/målerleverandørene har ikke gjort dette helt enkelt, men vi prøver å hente ut de data som er mulig i tiden frem til at offisiell støtte er endelig ute for alle :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 23.12.2018 den 13.39, Moskus skrev:

Virker med Lyse også. Men la Pulse/whatever stå i en stund, det kan ta litt tid før det kommer data...

Men tenner det grønne lyset i pulse med en gang dere kopler til? Hos meg skjer det ingenting vet tilkopling til Lyse måler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Blodstrupmoen skrev:

Men tenner det grønne lyset i pulse med en gang dere kopler til? Hos meg skjer det ingenting vet tilkopling til Lyse måler.

Nei, det er vel kun grønt når den faktisk mottar data, trodde jeg. Min er iallfall blå "hele tiden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.