Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Wake the device and try again... (Forandre Wake-up tid)


Marc

Anbefalte innlegg

Jeg fikk meg nettopp diverse z-wave utstyr i går, så har sittet og lekt meg litt. ?

Jeg har fått innstalert UZB1 i homeseer, og innstalert en fibaro wallswitch, en devolo bryter, en devolo bevegelsessensor, og en devolo termostat.

Og så har jeg klart å lage enkle "events". For eksempel når bevegelsessensoren slår ut, så tennes et lys i 5 sekunder osv. Og jeg har klart å slå et et lys av og på (ved fibaro wallpluggen) ved å bruke veggbryteren. Men etter å ha lest litt på bmanualen til veggbryteren så står det blant annet:

 

The minimum allowed wakeup time is 240s but it is strongly recommended to define a much longer interval since the only purpose of a wakeup should be the reporting of the battery status or an update of the child protection settings.

 

Så jeg tenkte at jeg skulle forandre på "wake-up" tiden på den i Homeseer, men jeg får kun feilmeldingen "Bad Data for Wake-Up command"", "Command failed. Wake the device and try again".

 

Jeg regner med at det er noe med at en må bruke alternativet "Set configuration Parameters"? Eller er det noe jeg gjør galt?

Jeg har prøvd det samme på bevegelsessensoren, men får samme feilen.

 

I manualen står det blant annet:

 

IMPORTANT: Controllers may only allow configuring signed values. In order to set values in the range 128 … 255 the value sent in the application shall be the desired value minus 256. For example: to set a parameter to 200  it may be needed to set a value of 200 minus 256 = minus 56. In case of a two byte value the same logic applies: Values greater than 32768 may needed to be given as negative values too.

 

Men det sier meg egentlig veldig lite..?

 

 

Endret av Marc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batterinoder kan ikke motta konfig fra HomeSeer når de «sover». Så når du skal endre en parameter eller assosiasjon, så må du sørge for å vekke den mens du sender konfigen. Gjøres som regel ved å trykke på en knapp gjentatte ganger hvis det er en batteribryter. Noen ganger kan man trykke samme som man gjør ved inkludering. Varierer litt. 

 

Noen noder er det vanskelig å treffe på riktig tidspunkt å vekke de på når man sender konfig, så hender man må prøve flere ganger før det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.