Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Arduino - type kort?


bjornepappa

Anbefalte innlegg

Har ein heil del Wemos D1 mini-kort rundt omkring som rapporterer temperaturar og det fungerer fint det, men ingen av desse er satt opp gjennom Arduino plugin. Så har eg ein NodeMCU som blir brukt til garasjeportstyring og -overvåking, til dette har eg brukt to digitale inngangar og to digitale utgangar - det fungerer også fint.

 

Har no eit Arduino Uno via USB/Com-port plugga i HS-serveren som overvåkar temperatur og dørstilling til kjøleskap og fryseboks, plassert like ved serveren. Her går to DS18B20-sensorar på OneWire og to magnetkontaktar på kvar sin digitale inngang, og dette fungerer strålande.

image.png.537529b0caca67df8772c25e0a88a2f8.png

 

Men - kunne tenkt meg tilsvarande funksjonalitet via WiFi for å kort plassert på andre plassar. Har forsøkt å sette dette opp på D1 Mini, men får berre feil ved kompilering. Ved valg "NodeMCU" i plugin eksisterer ikkje valget OneWire, dermed er DS18B20 utelukka der. Ved valg av Arduino-kort i plugin og NodeMCU i Arduino-SW blir det også feilmelding...

Har nokon tips til andre kort som dette fungerer på og som kommuniserer over WiFi?

 

Takk for alle gode svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.