Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hjelp til VSTAT event


Sture00

Anbefalte innlegg

Bruker VSTAT til å styre temperatur i et rom med en av/på switch og en termostat. Har forsøkt å legge til en event med dør sensor som skal skru av varme eller aktivere "window open" modus i plugin hvis døren er oppe i mer enn X antall minutter og visa versa med lukket. 

Tror jeg har fått det til å virke men skjønner ikke hvorfor loggen er spammet ned av beskjed at døren er lukket og eventet kjører.

 

des-16 14:04:53   Device Control Device: KjellerTemp VSTAT Windows to Closed (0)
des-16 14:04:53   Event Event Trigger "Temperatur Kjellertemp varme av dør lukket"
des-16 14:04:52   Device Control Device: KjellerTemp VSTAT Windows to Closed (0)
des-16 14:04:52   Event Event Trigger "Temperatur Kjellertemp varme av dør lukket"
des-16 14:04:51   Device Control Device: KjellerTemp VSTAT Windows to Closed (0)
des-16 14:04:51   Event Event Trigger "Temperatur Kjellertemp varme av dør lukket"

 

 

 

Skjermbilde 2018-12-16 kl. 14.09.32.png

Skjermbilde 2018-12-16 kl. 14.08.54.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett event er ikke nødvendigvis en engangshendelse. Hvis døren har vært lukket i 5 min så vil eventet fortsette å trigge inntil du feks åpner døra. Du bør også sjekke på kjeller vstat slik at når denne har endret status så vil ikke triggeren fyre mer. 

 

If kjellersensor door =on open 5 min AND kjeller vstat =closed THEN kjeller vstat=open

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.