Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

FW Oppgraderingkabel til Heatit z-wave termostat


Fermate

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Jeg har oppdatert en av termostatene, og er usikker på om jeg skal fortsette. Jeg bruker home assistant med zwave-js, og nå ser enheten merkelig ut. Climate entity viser current temp for lufttemperatur, til tross for at enheten er konfigurert til floor sensor. Det er andre sensorer tilgjengelig som viser bl.a. floor temp, men de oppdaterer seg ikke før jeg poller (service: zwave_js.refresh_value). Hovedmotivasjonen for å oppdatere var å se current relay state, men den endrer seg ikke.

 

Er det noen med homeassistant og zwave-js som har testet 1.92? Jeg er usikker på om det er fw eller zwave-js config som må endres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Kom over et tilbud på Heatit Z-TRM-2fx, har 3ern i rom der jeg trenger både gulvføler og romføler, men på badene trenger jeg kun gulvføler. Vil en Heatit Z-TRM-2fx fungere greit nok på badene og kan man oppgradere disse uten kabel til siste versjon? Hva vil jeg eventuelt miste ved å gå for en 2fx i forhold til 3?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinis skrev (På 27.4.2022 den 9.43):

Vil en Heatit Z-TRM-2fx fungere greit nok på badene og kan man oppgradere disse uten kabel til siste versjon?

Ja, og ja.

 

Men hvor kjøpte du Z-TRM2fx på tilbud? :D 

 

Steinis skrev (På 27.4.2022 den 9.43):

Hva vil jeg eventuelt miste ved å gå for en 2fx i forhold til 3?

2FX har ikke innebygget romføler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Er det noen som har FW 1.8 tilgjengelig, for nedgradering altså?

 

Jeg har ikke fått rele-status til å funke som ønsket, og opplever termostaten oppfører seg rart etter oppgradering.

 

Den står i F-mode, men virker som den likevel går av/på basert på luft-temperatur 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Funker oppgradering mot heatit modell TF06/021 ? Eventuelt hva bringer oppgradering som jeg ikke har?

Har spurt om det før ser jeg 😛 

 

  

 

Moskus skrev (På 31.3.2021 den 9.38):

Høres ut som første versjon av HeatIt-termostaten. Den kan ikke lese strøm uansett firmware.

 

Endret av hjemmedude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.