Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ny på forumet - Mitt prosjekt


Anbefalte innlegg

Hei alle! Har "lurket" en del på forumet og funnet mye nyttig informasjon hittil, fantastiske ressurser som er her!

 

Tenkte det var på tide å si hei :)

 

Kjøpte et hus fra '67 tidligere i høst og har siden da pusset opp for harde livet.

I forrige leilighet hadde vi Philips Hue omtrent over alt, så madammen er godt vant til å styre lys med app på telefonen, derfor var hun ikke (så veldig) vanskelig å be når jeg foreslo å prøve å gjøre huset enda litt mer smart.

 

For at det ikke skulle bli altfor overveldende, så starter vi i utgangspunktet med en "out of the box"-løsning: Futurehome. Så får man heller vurdere å oppgradere til HomeSeer på et senere tidspunkt. Myk start :D 

 

Hittil har vi dette oppkoblet

  • All stuebelysning (15 spotter) - Fibaro Dimmer 2
  • Termostat for gulvvarme på stue
  • Verandabelysning (3 spotter) - Fibaro Dimmer 2
  • 3 røykvarslere fra Fibaro
  • 1 smartplugg som for øyeblikket testes på garderobe-belysning.

 

I tillegg har vi disse som ikke er satt opp enda:

  • ID-Lock (venter på ny ytterdør)
  • Dør/vindussensor
  • Bevegelsessensor

 

Nå lurer jeg bare på hva jeg skal gjøre med de gamle hue-lysene mine... 14 GU10, 2 E27 og 2 E14 ?

 

Daniel K.

Endret av danielk
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 18.12.2018 den 10.20, danielk skrev:

Nå lurer jeg bare på hva jeg skal gjøre med de gamle hue-lysene mine... 14 GU10, 2 E27 og 2 E14 ?

 

Har du en Hue Bridge også liggende, som du ikke ser for deg å ha aktivert med FutureHome? (forstår deg slik at FutureHome ikke støtter Hue)

 

I så fall hadde jeg venta og sett på hvilke muligheter som kommer med FutureHome, hva behovet ditt er, og om du muligens vil bytte ut FutureHome med noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.