Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Logitech Harmony oppgradering fjerner lokal API aksess


Rogerbl

Anbefalte innlegg

Ikke oppgrader din Harmony HUB!!  Harmony Hub FW 4.15.206 ødelegger for lokal automasjon!!
Siste firmvare fjerner lokal API tilgang slik at den ikke vil virke med diverse plugin'er til Hs3 bl.a. sikkert andre HA systemer også.
Bytt til Broadlink RM Pro med MQTT kommandoer og en MQTT broker eller med en android bridge og RM Tasker app!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Rogerbl skrev:

Bytt til Broadlink RM Pro med MQTT kommandoer og en MQTT broker eller med en android bridge og RM Tasker app!

Nei, huff. Det er jo forferdelig mye arbeid.

Da heller en annen boks.

 

Det jobbes imidlertid med  problemet. Websocket ser ut til å fungere, så nå venter vi bare på at MeiHarmonyHub plugin til HS oppdateres og at endringer implementeres i Home Assistant. :) 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, der kom plutselig oppdateringen til meg også. Fikk heldigvis nedgradert, men det er neppe en løsning som kommer til å vare i lengden. Så i samme slengen at den plugin jeg bruker er abandoned..... Surt at slikt skjer når man betaler ganske dyrt for de.

 

Fins det noen gode alternativer til Harmony?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2018 den 16.49, Moskus skrev:

Nei, huff. Det er jo forferdelig mye arbeid.

Da heller en annen boks.

 

Det jobbes imidlertid med  problemet. Websocket ser ut til å fungere, så nå venter vi bare på at MeiHarmonyHub plugin til HS oppdateres og at endringer implementeres i Home Assistant. :) 

 

 

Mens jeg venter på det har jeg lagt over mine Broadlink enheter, Sonoff enheter og Hue enheter over på MQTT via en Raspberry Pi og en Mosquitto broker på HS3 pc'en. ?
Litt arbeid , men interessant og gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, Oddvar said:

Hvis noen har behov for Python-script som kan hente ut aktivitetsstatus og sende enkeltkommandoer (ikke aktiviteter) via websockets, så rop ut :)

 

Home Assistant oppdaterte i hvert fall scriptene sine til å bruker WS isteden for API-et så koden der ligger åpent for å porte til HS hvis folk ønsker. Egentlig bedre å bruke WS da det i teorien er en raskere måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ZoRaC skrev:

 

Jepp, må oppgraderes som beta. 

Hei. Litt trøbbel med å få oppgradert til .210 fra .206. Restore kanppene i MyHarmony avansert modus er konstant grå. Kan noen gi meg tips? Bytta kabel, prøvd en anna USB port, prøvd med Windows 7, resetta HUB'en med resett knappen m.m
Begynner å gå fri for muligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rogerbl skrev:

Hei. Litt trøbbel med å få oppgradert til .210 fra .206. Restore kanppene i MyHarmony avansert modus er konstant grå. Kan noen gi meg tips? Bytta kabel, prøvd en anna USB port, prøvd med Windows 7, resetta HUB'en med resett knappen m.m
Begynner å gå fri for muligheter...

 

Jeg gjorde det i går. Logget inn i MyHarmony-appen, trykte Alt+F9. Kom da til en «hemmelig» meny hvor man nederst kunne velge å installere XMPP-beta. 

 

Kommer du dit eller stopper det før det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Jeg gjorde det i går. Logget inn i MyHarmony-appen, trykte Alt+F9. Kom da til en «hemmelig» meny hvor man nederst kunne velge å installere XMPP-beta. 

 

Kommer du dit eller stopper det før det?

knappene der forblir grå.... men var visst ikke resatt riktig. Man må holde inne reset knappen mens man setter i USB pluggen.
Da hurtigblinker den rødt - det betyr at firmwaren blir tilbakesatt til fabrikksetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rogerbl skrev:

knappene der forblir grå.... men var visst ikke resatt riktig. Man må holde inne reset knappen mens man setter i USB pluggen.
Da hurtigblinker den rødt - det betyr at firmwaren blir tilbakesatt til fabrikksetting.

 

Jeg koblet ikke til huben før jeg fikk beskjed om det. Valgte «install» på firmware i den lista, så ba den meg koble til. Tok heller ingen reset først...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ZoRaC skrev:

 

Jeg koblet ikke til huben før jeg fikk beskjed om det. Valgte «install» på firmware i den lista, så ba den meg koble til. Tok heller ingen reset først...

Nu funka det! Oppgraderte MS Silverlight og reboota så fikk jeg kontakt med HUB'en!
Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

NB! Sakset fra HS-forumet:

 

Quote

Update to accessing Harmony Hub’s local API via XMPP

Hello folks, 



I am here with an update regarding Harmony XMPP access.



Back in December 2018, Harmony released a firmware update that addressed several security vulnerabilities - including disabling access to the Hub’s local API via XMPP. After hearing the frustrations from some members of our community, we paused on our firmware update while we assessed the situation. An optional firmware, version 4.15.210, was then created and uploaded onto a MyHarmony tool that allowed for manual installation. This version allowed access to XMPP only for those that wanted it and understood the potential risks of the use of the option. Ultimately we decided to continue this support and make this access available as an opt-in option for firmware versions going forward.



We’re pleased to announce that beginning with firmware version 4.15.250 and Harmony app version 5.6 for iOS and Android, the option to enable XMPP can now be found in the mobile app settings. We plan to roll out this new firmware starting this Friday, February 15, 2019.



Note: See this article on how to check which firmware version you are on - https://support.myharmony.com/how-to...-your-firmware



By default, Harmony firmware will keep XMPP disabled. For those of you already using the special firmware version 4.15.210 with XMPP access, when your hub upgrades to 4.15.250, you can easily re-enable it by:



• Perform a sync from your LCD screen based Harmony remote, by going to Menu > Settings > Sync Remote, or



• From your Harmony app, go to: Menu > Harmony Setup > Add/Edit Devices & Activities > Remote & Hub > Enable XMPP



You will not need to use the cumbersome firmware update process as you did in December. If you experience any issues, please let us know. Going forward, future firmware updates will respect your current setting, so this should be a one-time action on your part. Should you encounter any issues, please let us know here. 





DISCLAIMER: 

By enabling XMPP connection you are disabling a critical security feature required to safeguard you against vulnerabilities. This connection may create an unsecured local access point vulnerable to be hacked. We recommend all users disable this connection.



By enabling the XMPP connection, you expressly assume risks and exposures to your network and all connected devices. Further, enabling this connection and/or making unauthorized modifications to Logitech software, you void all warranty and agree to hold Logitech harmless from any claim arising from your use of this product and in no event shall Logitech be liable for any direct, indirect, punitive, incidental, special or consequential damages arising out of or connected with the use or misuse of any of its products.

 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mk1 black limited skrev:

NB! Sakset fra HS-forumet:

 

 

 

Takker! Oppdaterte «alt» i dag, både HomeSeer, meiHarmony og Harmony Hub - slet en del med den, måtte koble fjernkontroll til PC, restarte hub et par ganger, restarte app noen ganger, men kom seg til slutt. Hos meg var XMPP allerede aktivt etter oppgradering. Slet med at plugin ikke virket etter på, masse feilmeldinger i loggen, appen stoppet, osv. Måtte oppgradere til siste beta av meiHarmony, da ble alt i orden etterpå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, ZoRaC skrev:

Ja, i nyeste firmware skal de ha blokkert XMPP igjen, men med en mulighet for å åpne det igjen via appen. 

Selv etter å ha lastet inn beta-firmware via PC? Steike døtte, Logitech er jævla treige noen ganger. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.