Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Yale Doorman med lokal zwave


aleks

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, aleks skrev:

 

Den er ikke Z-wave... mener den er ZigBee og snakker bare med gatewayer/huber som er godkjent av Yale. 

 

EDIT:

Er vel denne?

https://www.datek.no/no/kundereferanser/yale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, ZoRaC said:

 

Den er ikke Z-wave... mener den er ZigBee og snakker bare med gatewayer/huber som er godkjent av Yale. 

 

Argh, hadde håpet på de hadde endelig lansert noen integrasjonsløsninger som ikke trenger verisure

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, aleks skrev:

 

Men om den kan kobles til f.eks deconz er vel et annet spørsmål hvis den bruker zigbee

 

Den kan ikke det. Yale må utstede en krypteringsnøkkel til de gatewayene den skal virke med. På den måten har de full kontroll på hvilke gatewayer som kan kommunisere med låsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

"Neste integrasjonsløsning med Yale Doorman står på trappene. Denne gangen er det utviklet en kommunikasjonsmodul som baserer seg på en standard protokoll som heter ZigBee. Dette kan sammenlignes med et åpent språk som er kjent for alle. 
ZigBee blir ofte benyttet i forbindelse med Smarthus-systemer, hvor blant annet lys og varme kan kontrolleres via smarttelefon. 
Selv om ZigBee er en såkalt åpen protokoll betyr ikke det at Yale Doorman vil være tilgjengelig for alle systemer som har støtte for ZigBee. Integrasjonspartnere må godkjennes av ASSA ABLOY og vil programmeres med en såkalt "hemmelighet" som åpner kommunikasjonen. 
Første integrasjonspartner som benytter ZigBee kommunikasjonen er Safe4 med deres onesti HOMEGATE. 
I denne forbindelse er det opprettet følgende 4 artikler; ZigBee-modul samt 3 bundlepakker hvor ZigBee-modulen er inkludert i standard Doorman forpakning. Vi gjør oppmerksom på at bundlepakkene i utgangspunktet er ment for integrasjonspartnere og selges i kvantum av hele paller (multipler av 65 stk)."

 

Fra en eller annen pdf fil angående zigbee modulen. Funnet på ett annet forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, GeneralVirus said:

 

Fra en eller annen pdf fil angående zigbee modulen. Funnet på ett annet forum.

 

Så flott de lager løsninger lukket. Kanskje import av zwave-modulene fra UK er eneste løsning pr dags dato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
4 timer siden, aleks skrev:

Hvis Yale sin egen er Zigbee skal jeg klare å finne kodene. Spleiselag på en modul jeg kan ødelegge?

 

Hvordan skal du knekke krypteringen? Og hvordan skal du implementere krypteringen i en ZigBee-sentral?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
17 minutes ago, Kråkerøymannen said:

Noen som har kommet nærmere en løsning her?

 

Nei, har ikke orket å prøve en løsning siden jeg bruker tasker på verisure appen og får det tilsvarende realtime. Hvis noen gidder å kjøpe en zigbee-modul til en yaleman må det nok kjøres en sniffer og evt implementeres i løsningene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Nei, har ikke orket å prøve en løsning siden jeg bruker tasker på verisure appen og får det tilsvarende realtime.

OK.
Kan du forklare hva du mener med tasker på Verisure appen?
Jeg kunne tenke meg å si opp Verisure abb. om det finnes en løsning med Zigbee-Z-wave mot Hass


Pål Engh
Kråkerøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Kråkerøymannen said:


OK.
Kan du forklare hva du mener med tasker på Verisure appen?
Jeg kunne tenke meg å si opp Verisure abb. om det finnes en løsning med Zigbee-Z-wave mot Hass


Pål Engh
Kråkerøy

 

Du må ikke ha abb fra VS for å bruke integrasjonen eller modulene deres. Kjører alarm, doorman etc uten abb. Det eneste jeg kjører via tasker (se guide på dette forumet) er å hente opp push notifications slik en ikke må vente et minutt på appen skal oppdatere seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.