Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

RFXCOM/RFXtrx433 slår av hos nabo :)


Andreaz

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte en 3-pakk med billig 433 brytere hos Clas.. Nexa 3-pakk for å styre juletrelys og 7-armet osv.

Fikk de til slutt inn i HS, via RFXtrx 433.. og lagt inn event osv.. så går det noen dager, og jeg får spørsmål fra naboen om det er noe nytt i huset.. for hos han så blir _alle_ hans 433 enheter avslått når juletreet slås av.. og forsåvidt alt på igjen også, på morgenen når julelyset skal på ? :) 

 

Brøt strømmen på de, og nullstilte via "all off" på fjernkontrollen, for så å programmere de på nytt.. men forsatt kan jeg lage disco hos naboen ...

Noen gode tips?

  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Takk for gode tips. Så vidt jeg vet er det kun via HS. Kan virke som HS/RFX sender "over hele linja" :) :) 
For når jeg slår av juletre, slukker også 7-armet. Men når jeg slår på, så er det 1 og 1. Så noe er litt rart...
Virker som den sender "group off" istedenfor av på den enkelte enhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke umulig at den komandoen du sender er en ALLOFF. Om jeg ikke husker feil etter å ha drevet med RFLink så kan man sende følgende kommandoer til disse enhetene:

ON/OFF - På/Av til en enkelt enhet

ALLON/ALLOFF - På/Av til alle enheter innenfor en gruppe.

 

Jeg antar at du sender den siste versjonen som av-kommando siden det er mange enheter som går av. Jeg kan desverre ikke RfxCom plugin godt nok til å lose deg i havn med riktig kommando.

 

Mulig du finner noe i manualen

 

Quote

The RFXCOM HS3 User Guide.pdf is in the Homeseer3 Docs directory

 

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,
Jeg slettet «all off» på alle enhetene og programmerte de inn på nytt, men startet mye høyere opp på alle nedtrekksmenyene. Ikke noe problemer må og naboen er glad [emoji2]

Antar at vi hadde samme utstyr og ved programmering så valgte Nexus utstyret de samme kodene/kanalane [emoji846]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.