Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Entur lovelace card


Anbefalte innlegg

Hvem står bak EnTur-komponenten? 

 

Dette stemmer dessverre ikke lenger:

Sitat

Now the web browser should contain an URL with the id in it. Such as this:

https://en-tur.no/nearby-stop-place-detail?id=NSR:StopPlace:32376

The stop id is the content after id= parameter in the url. Copy paste this into the configuration.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 29.12.2018 den 2.14, jonkristian skrev:

Hei folkens.

 

Jeg har laget ett lovelace card for entur komponentet.

 

152072155_image(16).png.208a910fa0a99c3d41304bb19f993d73.png

 

Gjenstår å få inn norsk oversettelse av momentjs ellers er jeg veldig åpen for flere ønsker.

 

Kom gjerne med forslag til forbedringer, her eller på github f.eks. i form av en PR :)

 

 

Funka fjell - helt til jeg kjørte siste oppdatering av HA nå, kortet ble helt borte. Finner ingen feilmelding heller som kan peike meg i riktig retning. Andre som har samme problemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2019-01-25 00:14:41 ERROR (MainThread) [frontend.js.latest.201901211] https://xxxxxxxx.duckdns.org:8123/local/js/entur-card.js?v=5:94:25 TypeError: undefined is not an object (evaluating 'state.attributes')
2019-01-25 00:22:36 ERROR (MainThread) [homeassistant.helpers.entity] Update for sensor.transport_kleiva fails
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/urllib3/connection.py", line 159, in _new_conn
    (self._dns_host, self.port), self.timeout, **extra_kw)
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/urllib3/util/connection.py", line 57, in create_connection
    for res in socket.getaddrinfo(host, port, family, socket.SOCK_STREAM):
  File "/usr/local/lib/python3.6/socket.py", line 745, in getaddrinfo
    for res in _socket.getaddrinfo(host, port, family, type, proto, flags):
socket.gaierror: [Errno -3] Try again

During handling of the above exception, another exception occurred:

Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/urllib3/connectionpool.py", line 600, in urlopen
    chunked=chunked)
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/urllib3/connectionpool.py", line 343, in _make_request
    self._validate_conn(conn)
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/urllib3/connectionpool.py", line 839, in _validate_conn
    conn.connect()
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/urllib3/connection.py", line 301, in connect
    conn = self._new_conn()
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/urllib3/connection.py", line 168, in _new_conn
    self, "Failed to establish a new connection: %s" % e)
urllib3.exceptions.NewConnectionError: <urllib3.connection.VerifiedHTTPSConnection object at 0x6f0281b0>: Failed to establish a new connection: [Errno -3] Try again

During handling of the above exception, another exception occurred:

Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/requests/adapters.py", line 449, in send
    timeout=timeout
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/urllib3/connectionpool.py", line 638, in urlopen
    _stacktrace=sys.exc_info()[2])
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/urllib3/util/retry.py", line 398, in increment
    raise MaxRetryError(_pool, url, error or ResponseError(cause))
urllib3.exceptions.MaxRetryError: HTTPSConnectionPool(host='api.entur.org', port=443): Max retries exceeded with url: /journeyplanner/2.0/index/graphql (Caused by NewConnectionError('<urllib3.connection.VerifiedHTTPSConnection object at 0x6f0281b0>: Failed to establish a new connection: [Errno -3] Try again',))

During handling of the above exception, another exception occurred:

Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/homeassistant/helpers/entity.py", line 221, in async_update_ha_state
    await self.async_device_update()
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/homeassistant/helpers/entity.py", line 349, in async_device_update
    await self.hass.async_add_executor_job(self.update)
  File "/usr/local/lib/python3.6/concurrent/futures/thread.py", line 56, in run
    result = self.fn(*self.args, **self.kwargs)
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/homeassistant/components/sensor/entur_public_transport.py", line 178, in update
    self.api.update()
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/homeassistant/util/__init__.py", line 315, in wrapper
    result = method(*args, **kwargs)
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/homeassistant/components/sensor/entur_public_transport.py", line 121, in update
    self._api.update()
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/enturclient/api.py", line 108, in update
    headers=headers)
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/requests/api.py", line 116, in post
    return request('post', url, data=data, json=json, **kwargs)
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/requests/api.py", line 60, in request
    return session.request(method=method, url=url, **kwargs)
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/requests/sessions.py", line 533, in request
    resp = self.send(prep, **send_kwargs)
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/requests/sessions.py", line 646, in send
    r = adapter.send(request, **kwargs)
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/requests/adapters.py", line 516, in send
    raise ConnectionError(e, request=request)
requests.exceptions.ConnectionError: HTTPSConnectionPool(host='api.entur.org', port=443): Max retries exceeded with url: /journeyplanner/2.0/index/graphql (Caused by NewConnectionError('<urllib3.connection.VerifiedHTTPSConnection object at 0x6f0281b0>: Failed to establish a new connection: [Errno -3] Try again',))

Fant feilmeldingen - her var det mye ting. Noen tips? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jonkristian skrev:

Lastet inn 0.86.2 nå og alt ser ut til å fungere, jeg ser ingen problemer. Kan du opdatere til siste versjon (0.86.2), laste ned siste entur-card.js fra github og prøve igjen?

Jeg kjører 0.86.2 og har siste filen som ligger her:

https://github.com/jonkristian/lovelace-cards

 

Finnes det en nyere .js? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei, jeg er nokså ny på home assistant. Det betyr at jeg kun har brukt den nye Lovelace GUI som følger Hass.io installasjonen. Det er da ingen ui-lovelace.yaml lengre. Jeg ble da litt usikker på veien videre, skal jeg lage en ui-lovelace.yaml?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, 2jan skrev:

Hei, jeg er nokså ny på home assistant. Det betyr at jeg kun har brukt den nye Lovelace GUI som følger Hass.io installasjonen. Det er da ingen ui-lovelace.yaml lengre. Jeg ble da litt usikker på veien videre, skal jeg lage en ui-lovelace.yaml?

https://www.home-assistant.io/lovelace/yaml-mode/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjenner til det, men tror ikke jeg ønsker å konvertere til yaml for GUI, spørsmålet var da om det finnes måte å gjøre dette på uten yaml enda? Regner med det er den veien all gui går siden det nå er default.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for flott kort!

 

Plagdes litt med å finne holdeplasskodene på måten som var beskrevet, er litt enklere å søke de opp her.(guest/guest)

 

Fikk også lagt inn norsk oversettelse av moment.js.

resources:
  - url: https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/moment.js/2.24.0/moment.min.js
    type: js
  - url: https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/moment.js/2.24.0/locale/nb.js
    type: js
  - url: /local/entur-card.js?v=1
    type: js

 

Endret av Howard_NO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 05/03/2019 at 14:44, 2jan said:

Ja kjenner til det, men tror ikke jeg ønsker å konvertere til yaml for GUI, spørsmålet var da om det finnes måte å gjøre dette på uten yaml enda? Regner med det er den veien all gui går siden det nå er default.

 

Det gikk visst fint å bruke dette uten yaml mode også. Kopierte filene som beskrevet til www katalogen. Istedenfor å legge resources i yaml fil må de legges i raw config filen (åpnes ved å trykke de tre prikkene en gang til etter Configure UI). Deretter legges koden inn som et manual card.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Noen andre enn meg som har lignende problemer etter oppgradering til 0.90 eller 0.91? Mener jeg så en plass at det var gjort noe med datetime i en av de siste release men finner ikke igjen det i farten.

 

7709B424-8A00-4FC7-8B45-4CD0E63A4A6C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2jan skrev:

Noen andre enn meg som har lignende problemer etter oppgradering til 0.90 eller 0.91? Mener jeg så en plass at det var gjort noe med datetime i en av de siste release men finner ikke igjen det i farten.

 

 

Står i breaking changes: https://www.home-assistant.io/blog/2019/04/03/release-91/#breaking-changes

Sitat

Public Transit (GTFS)

  • The state for this sensor component was a countdown in minutes. If the next departure was in a few hours, this number became quite large and a tad harder to rapidly calculate mentally (463 minutes anyone?). The sensor’s state output has been changed from minutes to an ISO 8601 UTC timestamp, which allows the UI to interpret the state as needed. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.