Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

TibberSeer for Pulse


Moskus

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Tverfyll skrev:

Men hvor lå problemet? Var det hos Tibber, eller Windows?

Muligens begge deler? Kanskje mest Win10?

Måtte tvinge TibberSeer til å bruke TLS1.2 på Win10, det gikk fint på Win7, 8 og Linux.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker nesten her også. Dvs. oppdatering av data funker, men får feilmelding hver gang oppdatering starter


Registering Web Links (RegisterWebPage): Object reference not set to an instance of an object.

 

Får da selvfølgelig heller ikke opp config-side for TibberSeer

 

Dette er ikke noen feil som oppstod i siste versjonen din @Moskus, jeg fikk det da jeg drev med feilsøking rundt TibberSeer og opprydning i diverse dll og har ikke greid å bli kvitt den med siste versjon heller. Noen ide?

Endret av Siggi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Moskus skrev:

OK, test denne versjonen:

 

Beklager ventetiden, folkens. Jeg har hatt vinterferie.

Fungerer nå med Windows 10 hos meg og :)

Takk for god repsons, @Moskus !


Men hva i alle dager var dette for noe?

Hva skjedde 2 mars klokka 20:00 som gjorde at de fleste Windows 10 maskiner sluttet å motta data fra Tibber i løpet av ein 10 sekunders periode?

Hadde dette vært relatert til bare Windows, ville problemet ha vært spredt meir utover i tid tenker eg.

Tyder jo på at noke blei endra i Tibber's systemer rundt klokka 20:00 den dagen.

 

PS: ny versjon, men ser fortsatt ikkje "doner" knappen...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et dumt spørsmål, men er strømprisen den samme over hele landet, og tar TibberSeer i tilfelle hensyn tildet ved å bruke lokasjon i setup? Jeg finner ingen slike ting i oposettet for TibberSeer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Først må jeg takke for arbeidet du har gjort med Homeseer skolen og ditt bidrag her på forumet. 

 

Jeg bruker nå TibberSeer 0.0.2.3 og plugin krasjer for meg (Plugin TibberSeer with ID: and Instance: has disconnected).  Jeg oppgraderte plugin uten å sjekke log om det var noe ustabilitet med plugin så det er mulig jeg hadde dette problemet med 0.0.2.2 også. Etter oppgraderingen til 0.0.2.3 så starter plugin opp også etter 45 sekunder kobler den ned.

Homeseer kjører på en Windows 10 pc (version 20H2, Os Build 19042.844).

 

Ut i fra log så ser det ut som plugin henter ned data fra Tibber og oppdaterer devices og lager grafikk også så kobler ned.

 

image.png.a28034ad0a803bae3e757c6ded08fd93.png

 

Legger ved TibberSeer debug log og TibberSeer.ini hvor jeg har delvis fjernet Token passord. Trenger du mere informasjon så gi meg tilbakemelding.

TibberSeer.ini TibberSeer.txt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Odd skrev:

Sikkert et dumt spørsmål, men er strømprisen den samme over hele landet, og tar TibberSeer i tilfelle hensyn tildet ved å bruke lokasjon i setup? Jeg finner ingen slike ting i oposettet for TibberSeer.

Det er Tibber sitt problem, og det tar de hensyn til. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, haraldov skrev:

Jeg bruker nå TibberSeer 0.0.2.3 og plugin krasjer for meg (Plugin TibberSeer with ID: and Instance: has disconnected).

Jeg ser ingenting umiddelbart som feiler. Loggene finner ingen feil.

 

8 minutter siden, haraldov skrev:

Ut i fra log så ser det ut som plugin henter ned data fra Tibber og oppdaterer devices og lager grafikk også så kobler ned.

Har du Pulse? Har du brukt rett HomeID?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Har du Pulse? Har du brukt rett HomeID?

 

Har Pulse og jeg har sjekket HomeID og den er riktig. Men du er inne på noe da jeg ikke får hentet Realtime data fra Tibber.

Api Explorer gir denne feilmeldingen: "Your subscription data will appear here after server publication!".

 

Får heller ikke opp "Forbuk nå" i Tibber applikasjonen så jeg må feilsøke på min Pulse måler og nettverket mitt da det er der problemet ligger.

 

Takk for hjelpen. 

 

Endret: Tibber support feilsøkte i går og de fikk kontakt med Pulse, men det kommer melding om at HAN-port er stengt. Har nå feilmeldt til Agder Energi Nett at strømmåleren sin HAN port er deaktivert.

Endret av haraldov
Tilbakemelding fra Tibber Support.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Siggi skrev:

Funker nesten her også. Dvs. oppdatering av data funker, men får feilmelding hver gang oppdatering starter


Registering Web Links (RegisterWebPage): Object reference not set to an instance of an object.

 

Får da selvfølgelig heller ikke opp config-side for TibberSeer

 

Dette er ikke noen feil som oppstod i siste versjonen din @Moskus, jeg fikk det da jeg drev med feilsøking rundt TibberSeer og opprydning i diverse dll og har ikke greid å bli kvitt den med siste versjon heller. Noen ide?

Overhodet ikke relatert til TibberSeer i alle fall. Mistenker at siste versjon av MCSMQTT har lagd noe krøll. Hvis jeg disabler denne, og starter TibberSeer, så er alt ok. Ingen feilmeldinger. Hadde også problemer med at Z-wave ikke greide å starte opp. Alt løste seg ved å disable MCSMQTT og prøve på nytt. Kan deretter starte MCSMQTT og alt virker ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Siggi skrev:

Registering Web Links (RegisterWebPage): Object reference not set to an instance of an object.

 

Får da selvfølgelig heller ikke opp config-side for TibberSeer

Denne feilmeldingen kommer typisk når en plugin kjører to ganger... Verdt å sjekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.