Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

TibberSeer for Pulse


Moskus

Anbefalte innlegg

On 11/12/2021 at 23:00, BooXeeR said:

Installerte tibberseer plugin'en i dag, og den fungerer bra, men eg ser i loggen nøyaktig kvar 15min dukker desse info warning mld opp, ser ikkje ut som om eg har desse filene, er dei viktige?

Det har ingenting med TibberSeer å gjøre, jeg bruker ikke de filene, så vidt jeg vet... ;)

 

On 11/12/2021 at 23:00, BooXeeR said:

Måtte forresten lage ei ny mappe inne på images, med navnet contemporary og kopiere alle bilda fra status mappa for at icon'a skulle virke, er dette noe av det samme problemet? 

Ja, jeg har ikke sjekket hvor de samme filene ligger i HS4, det burde jeg jo absolutt gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrick skrev (På 2.8.2021 den 23.44):

Er det noe sjans for å få inn Easee forbruk her? Tror kanskje ikke det er tilgjengelig i Tibbers API, selv om det finnes i deres app?

 

Eventuelt er en drøm om EaseeSeer helt utenkelig? 

 

 

easeeSeer er under test/utvikling, send meg en PM om du vill teste :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Guahtdim said:

Burde ikke High vært 766.6? Ikke 661.9?

Eller er det ett snitt av high?

"High" er ikke det samme som "Max".

 

Følgende formel er brukt:

High = Gjennomsnitt_dette_døgn + standardavvik_dette_døgn

 

"High" og "Low" er altså de stiplete linjene her:

image.png

 

Det er mest for å gi et begrep om hva StDev innebærer slik at man kan bruke det som en betingelse. Jeg skrur f.eks. av automasjoner som styrer huset etter strømprisen hvis StDev er mindre enn 10-15 øre, for da er det sannsynligvis lite penger å spare, og de 3 ørene bruker jeg heller på komfort...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28/11/2021 at 17:21, eivtress said:

Hei folkens. Er det noen som kjører homeseer på Linux som har hatt suksess med å få inn inn forbruksdata fra pulse?

Hos meg får jeg denne meldingen når jeg trykker Add tibber pulse.

Quote
Nov-28 17:10:11   Error Initializing plug-in(2): TibberSeer Instance::Object reference not set to an instance of an objectSTACK: at (wrapper managed-to-native) System.Object.__icall_wrapper_mono_remoting_wrapper(intptr,intptr) at (wrapper remoting-invoke) HomeSeerAPI.IPlugInAPI.InitIO(string) at Scheduler.clsHSPI.CheckInterfaces () [0x000c4] in <9d0c99dc968a48469ec86efcf4ea6794>:0

 

Har vært sånn i flere år egentlig men jeg prøvde å installere siste versjon nå for å se om det hadde løst seg.

Nå begynner det å bli litt prekært å få inn forbruk i Homeseer så håper det lar seg løse.

 

Jeg får opp priser og tidligere forbruk helt fint.

Kjører for øvrig på en Hometroller SEL.

 Prøver og bumpe denne.

Ny nettleiemodell eller ei, det hadde vært kult å få forbruk inn i Homeseer.

Endret av eivtress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Moskus said:

Det er rart, for mange her bruker Linux uten problemer. Har du en veldig gammel versjon av mono...?

 Ikke såå gammel

Mono JIT compiler version 5.18.0.240 (tarball Wed Jan 16 09:11:44 UTC 2019)

 

Mener jeg oppdaterte mono sist jeg knotet med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Jeg lurer på om jeg har lagt inn denne feil, får ikke opp pricecharts samt at eventene jeg lager virker ikke.

Noen gode råd? :) legger ved det jeg ikke helt blir klok på om noen ser feilen 

 

er vel «Current price» jeg antar jeg mangler som device?

 

11C8404D-1F3B-4B6A-859B-03356869E44E.jpeg

28F3E2F3-250A-4910-8ECF-C8BD096B8A86.jpeg

E4E49672-00F9-49B0-B29A-CC8E9647B69A.jpeg

F3799F98-0993-4305-A2E8-BE5FA2764968.jpeg

6A54F544-D8B3-4FD4-9989-FEFAAD83C104.jpeg

D8778DAB-3A4F-471E-95E6-64442F2C3031.jpeg

Endret av Baron
La til et bilde til :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt hs3 noen år nå og nettopp installert hs4.

er

litt rusten i gamet og håpet å få litt hjelp med et event oppsett.

Har installert tibberseer og ser ut som dette virker bra.

hvordan ville dere ha lagd eventer med tibberseer slik at varmtvannsberederen slår seg av når prisen er høy eller/og når strømforbruket er høyt(har pulse)

Den må også blitt slått på igjen når den går under en hvis sum og/eller en kw-grense.

Har en modul som jeg kan slå av og på berederen med.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler er relativt enkelt, men kombinasjonen kan være mer tricky. Da må du muligens ha en virtuell device.

 

IF pris > 17 dyreste time

THEN slå av VVB

 

IF pris < 17 dyreste time

THEN slå på VVB

 

IF accumuliated consumtpion > XX

AND VVB_effekt > 10

THEN slå av VVB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

 

Er "Price statistics Average" gjennomsnittsprisen?

 

Kan den brukes til å sammenligne døgngjennomsnitt med forbrukt døgngjennomsnitt frå Tibber?

 

Dvs, kor mykje eg har spart inn på snittprisen ved å kutte strømforbruk på dyre timar?

 

:)

SmartSelect_20211227-193343_Chrome.jpg

Endret av Join
Kollegial korreksjon av skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stigvi skrev (4 timer siden):

Hvis du vil spare så er det lurt å fortsette med strømbrudd på dyre timer 😉

Strømkutt og autocorrect.. Strømbrudd er vel hakket meir radikalt, mens autokorrekt kan vere like invasivt... 

 

Noken ( @stigvi ) har betre kontroll på algoritmer enn andre.

Du har ikkje vurdert å lese deg opp på homeseer og kjøre opplæring for oss vanlig dødelige?  😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join skrev (1 time siden):

Strømkutt og autocorrect.. Strømbrudd er vel hakket meir radikalt, mens autokorrekt kan vere like invasivt... 

 

Noken ( @stigvi ) har betre kontroll på algoritmer enn andre.

Du har ikkje vurdert å lese deg opp på homeseer og kjøre opplæring for oss vanlig dødelige?  😉 

Hva er poenget med å bytte til homeseer når man kjører home assistant :P 

 

Men han har lagt ut en del om sine algoritmer spredt rundt på forumet her, finner det med å søke litt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join skrev (1 time siden):

Strømkutt og autocorrect.. Strømbrudd er vel hakket meir radikalt, mens autokorrekt kan vere like invasivt... 

 

Noken ( @stigvi ) har betre kontroll på algoritmer enn andre.

Du har ikkje vurdert å lese deg opp på homeseer og kjøre opplæring for oss vanlig dødelige?  😉 

Det er mange flinke her på homeseer og jeg har ingen ambisjoner om å prøve å nå opp til de 🙂

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.