Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

TibberSeer for Pulse


Moskus

Anbefalte innlegg

image.png

 

Etter noe venting, har TibberSeer endelig blitt oppdatert for å støtte Pulse! :D 

 

Takket være god hjelp fra de flinke guttene hos Tibber (Husky, Kjell og Edgeir) har nå TibberSeer blitt oppdatert til å støtte Tibber Pulse. De har sluppet en .NET-pakke for Tibber. Utfordringene begynte for alvor da Websockets ikke er støttet på Windows 7 og dermed også kan ha begrenset støtte på Linux via mono. Men til slutt fant jeg et bibliotek som støtter dette også, og fikk da kompliert Tibber.sdk med støtte for Win7 og forhåpentligvis Linux/mono. :)

 

For å gjøre det ekstra gøy har jeg en Aidon-måler (fra Lyse, men bl.a. Hafslund har også Aidon). Aidon har vært notorisk problematiske for de som har undersøkt muligheter for å hente ut AMS-verdier før, og dette har jeg kastet bort MYE tid på. Kort oppsummert: Demo-token og min token fungerer prikkfritt i en test-app jeg skrev (som bare skriver verdiene til skjermen), både på laptop og på HS-server. Demo-token fungerer prikkfritt i plugin'en, men det gjør ikke min token. Det virker som om Aidon-måleren pulibliserer litt i hytt og pine, og når plugin'en faktisk prøver å gjøre noe med tallene som kommer så skaper det problemer, og Websocket-forbindelsen blir lukket.

 

Vel, problemet ble løst på den enkle og idiotiske måten om at plugin'en detekterer om forbindelsen ble lukket og starter den opp igjen. Dette skal i prinsippet bare gjelde Aidon-målere, og muligens kun på et fåtall (muligens større) systemer.

 

Installasjon

Du trenger en HomeID i tillegg til Token for å få Pulse til å virke (dette er det kanskje mulig å hente automatisk, men jeg har ikke brukt tid på det). Den finner du ved å bruke API-exploreren til Tibber.

 

Ta en backup av hele HS3-mappen først!

 

  1. Gå til https://developer.tibber.com
  2. Trykk på "API Explorer" oppe til venstre
  3. Trykk "Load personal token"
  4. Velg "Real time subscription" i nedtrekksboksen "Load an example query"
    image.png
     
  5. IDen din er da her (og nei, det er ikke min ;)?
    image.png
     
  6. Last ned plugin'en her: 
  7. Deaktiver TibberSeer hvis den kjører.
  8. Pakk ut plugin'en i HS3-mappen, erstatt de filene som skal erstattes.
  9. Start opp TibberSeer igjen.
  10. Sett inn HomeID'en din i config'en
  11. Hvis du har en Aidon-måler, kan det være lurt å krysse av for "Keep Realtime Alive". Men prøv først uten.
  12. Trykk "Add Tibber Pulse" knapp nederst.

 

Kjente feil

  • Root som ikke blir satt skikkelig er et problem, og at plugin'en dermed generere MANGE enheter. Men det kan løses ved å slette root'en og childdevicene som ikke er satt skikkelig, restarte HS3 og trykke "Add Tibber Pulse" igjen. Det virker som det er en feil i HS3 etter versjon .435, sjekker dette nå. Du trenger ikke å slette devicer som oppfører seg slik de skal.
  • Det mangler en del feilsøking og try-catch. Det KAN kræsje, men burde på det jevne oppføre seg pent. Fokuset har vært på å få det til å fungere...
  • Det er ingen gjennomsnittsmålinger for intervaller, dvs. 5. minutters snitt, 15. minutters snitt. Jeg kan nok programmere det, men håper at Tibber gjør det for meg. ;) 

 

 

Er du ikke Tibber-kunde kan du bli det her, så får vi begge 500 kr til gadgets. :) 

  • Like 3
  • Thanks 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hacket sammen et kjapt script som beregner rullende snittforbruk for siste 15, 30, og 60 minutter basert på Realtime power fra Tibber Pulse. Forutsetter at du har plugin Device History, og lagt "Realtime power"-devices til i Device history. Du må også lage 3 nye devices for å holde henholdsvis 15, 30, og 60-minutters snitt.

 

Scripting er ikke min greie, så dette er bare kokt i hop med litt klipp og lim og litt googling, så om du ønsker å benytte det forutsetter det at du gjør deg kjent med scriptet og justerer det til dine egne behov. Og jeg fraskriver meg etthvert ansvar for feil :D

 

Lag en event som trigger scriptet så ofte du har behov for at verdiene oppdateres. Et sted mellom 1 og 15 minutter er fornuftig.

 

EDIT: Det er noe som ikke funker som det skal, beregningene stemmer ikke. Skal se om jeg finner feilen.

EDIT 2: Ser ut til at Device History -funksjonen GetRangeStats ikke returnerer riktig snittverdi for den perioden som sendes til funksjonen. Min og Max er riktig, men ikke AVG. Så da er jeg like langt... 9_9

 

    Public Sub Main(Optional ByVal Parms As String = "")

        Dim strDeviceStats As String
        Dim astrStats() As String
        Dim dtmDateFrom As Date
        Dim dtmDateTo As Date
        Dim iDevid_pulse As Integer
        Dim iDevid_15min As Integer
        Dim iDevid_30min As Integer
        Dim iDevid_60min As Integer
        Dim dblMin As Double
        Dim dblMax As Double
        Dim dblAvg As Double

        iDevid_pulse = 486 'Device id Pulse Realtime power
        iDevid_15min = 490 'Device id til device som holder 15 min rullerende snitt
        iDevid_30min = 491 'Device id til device som holder 30 min rullerende snitt
        iDevid_60min = 492 'Device id til device som holder 60 min rullerende snitt

        'Hente verdier fra Device History for siste 15 minutter
        dtmDateTo = Now
        dtmDateFrom = dtmDateTo.AddMinutes(-15)
        strDeviceStats = hs.PluginFunction("Device History", "", "GetRangeStats", {iDevid_pulse.ToString, dtmDateFrom.ToString(), dtmDateTo.ToString()})
        'Returverdi er en streng på format Min|Max|Avg, splitt ut i variabler:
        astrStats = strDeviceStats.Split("|")
        If astrStats.Length() = 3 Then
            dblMin = Convert.ToDouble(astrStats(0))
            dblMax = Convert.ToDouble(astrStats(1))
            dblAvg = Convert.ToDouble(astrStats(2))
            'Skriv verdi til rett device
            hs.SetDeviceValueByRef(iDevid_15min, dblAvg * 1000, True)
        Else
            hs.WriteLog("Error", "Retrieval of stats for device " & iDevid_pulse & " failed.")
        End If

        'Hente verdier fra Device History for siste 30 minutter
        dtmDateTo = Now
        dtmDateFrom = dtmDateTo.AddMinutes(-30)
        strDeviceStats = hs.PluginFunction("Device History", "", "GetRangeStats", {iDevid_pulse.ToString, dtmDateFrom.ToString(), dtmDateTo.ToString()})
        'Returverdi er en streng på format Min|Max|Avg, splitt ut i variabler:
        astrStats = strDeviceStats.Split("|")
        If astrStats.Length() = 3 Then
            dblMin = Convert.ToDouble(astrStats(0))
            dblMax = Convert.ToDouble(astrStats(1))
            dblAvg = Convert.ToDouble(astrStats(2))
            'Skriv verdi til rett device
            hs.SetDeviceValueByRef(iDevid_30min, dblAvg * 1000, True)
        Else
            hs.WriteLog("Error", "Retrieval of stats for device " & iDevid_pulse & " failed.")
        End If

        'Hente verdier fra Device History for siste 60 minutter
        dtmDateTo = Now
        dtmDateFrom = dtmDateTo.AddMinutes(-60)
        strDeviceStats = hs.PluginFunction("Device History", "", "GetRangeStats", {iDevid_pulse.ToString, dtmDateFrom.ToString(), dtmDateTo.ToString()})
        'Returverdi er en streng på format Min|Max|Avg, splitt ut i variabler:
        astrStats = strDeviceStats.Split("|")
        If astrStats.Length() = 3 Then
            dblMin = Convert.ToDouble(astrStats(0))
            dblMax = Convert.ToDouble(astrStats(1))
            dblAvg = Convert.ToDouble(astrStats(2))
            'Skriv verdi til rett device
            hs.SetDeviceValueByRef(iDevid_60min, dblAvg * 1000, True)
        Else
            hs.WriteLog("Error", "Retrieval of stats for device " & iDevid_pulse & " failed.")
        End If


    End Sub

 

Endret av henningl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte mitt eksisterende script som leste KWh-verdier fra Northq-måleren hvert 5 minutt, og skrev om til å benytte "Realtime AccumulatedConsumption" fra Tibber istedenfor. Det fungerer bra nok Bare en liten hikke: Device "Realtime AccumulatedConsumption" har default 2 decimaler, det ble for liten oppløsning til å sammenligne verdi fra minutt til minutt, men når jeg endret til 3 desimaler ble det bedre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Moskus said:

Ja, men foreløpig får du ikke mer enn 3 desimaler heller. Men mulig du kan få hvis du ønsker deg det. ;) 

 

3 desimaler gir en oppløsning/nøyaktighet på 60w ved en frekvens på 60 sekunder, og det er igrunn nøyaktig nok for mitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, bjornepappa skrev:

Har fått Pulse inn i TibberSeer, men har Aidon måler og det ser ikkje ut til å komme data i det heile tatt. Måtte kople til usb-kabel i tillegg for å få liv. Er det nokon måte å få ut data når HAN er stengt? 

Lyse? Bare vent så dukker det nok opp etter en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei. 

Er det problem å bruke Pulse-versjon av plugin utan å ha Pulse på drift? Har hatt to tilfeller der plugin har kræsja (får melding i Windows om at programmet har stoppa), dette har ført til at ingen events i HS fungerer. Ved restart av plugin kjem det eit ras med aktiverte events, alle som låg i kø. Det kan sjølvsagt vere tilfeldig, men det har skjedd to ganger på få dagar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, bjornepappa skrev:

Er det problem å bruke Pulse-versjon av plugin utan å ha Pulse på drift?

Nei, det skulle ikke være et problem, da de andre delene av plugin'en ikke er endret i det hele tatt. 

 

Hvis det ikke er feilmeldinger i loggen, så burde Event Viewer i Windows muligens kunne fortelle litt mer. Har du mulighet til å kikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ligg i HS-loggen, kl. 2203 var når eg oppdaga det og avslutta TibberSeer i Windows. Deretter starta plugin opp igjen automatisk og ting har fungert som det skal. Som sagt kom det eit meldingsras med events som hadde stoppa opp, dette kom like etter restart av plugin.

Jan-01 22:03:14   Starting Plug-In Plugin TibberSeer started successfully in 2217 milliseconds
Jan-01 22:03:12   Starting Plug-In Initializing plugin TibberSeer ...
Jan-01 22:03:12   Info Plugin TibberSeer has connected. IP:127.0.0.1:56912
Jan-01 22:03:09   Info Plugin TibberSeer with instance: has disconnected
Jan-01 22:03:09   Warning I/O interface TibberSeer is down, executable is not running, restarting ...
Jan-01 21:15:34   Warning Plugin TibberSeer is not responding but it is still running, not restarting yet.
Jan-01 18:35:13   Warning Plugin TibberSeer is not responding but it is still running, not restarting yet.
Jan-01 18:27:12   Warning Plugin TibberSeer is not responding but it is still running, not restarting yet.
Jan-01 18:19:12   Warning Plugin TibberSeer is not responding but it is still running, not restarting yet.
Jan-01 18:11:12   Warning Plugin TibberSeer is not responding but it is still running, not restarting yet.
Jan-01 18:03:12   Warning Plugin TibberSeer is not responding but it is still running, not restarting yet.
Jan-01 17:55:11   Warning Plugin TibberSeer is not responding but it is still running, not restarting yet.
Jan-01 17:47:11   Warning Plugin TibberSeer is not responding but it is still running, not restarting yet.
Jan-01 17:39:11   Warning Plugin TibberSeer is not responding but it is still running, not restarting yet.
Jan-01 17:31:11   Warning Plugin TibberSeer is not responding but it is still running, not restarting yet.
Jan-01 17:23:11   Warning Plugin TibberSeer is not responding but it is still running, not restarting yet.
Jan-01 17:15:10   Warning Plugin TibberSeer is not responding but it is still running, not restarting yet.

 

Har no aktivert Debug Logging i TibberSeer, kan det gi fleire hint om det skjer igjen?

Event Viewer, er det eit program som då bør installerast på HS-serveren?

 

Edit:

Debug Logging gir allerede ganske mange meldingar. Gir dette meining?

 

Date/Time Pri Type/Error Message/Source
Jan-02 09:59:21   TibberSeer Debug RestartRealtime done!
Jan-02 09:59:21   TibberSeer Debug TibberRealtime new, root: 740
Jan-02 09:59:21   TibberSeer Debug RestartRealtime triggered...
Jan-02 09:59:16   TibberSeer Debug Live measurement stream has been terminated.
Jan-02 09:59:16   TibberSeer Debug IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 09:58:16   TibberSeer Debug RestartRealtime done!
Jan-02 09:58:16   TibberSeer Debug TibberRealtime new, root: 740
Jan-02 09:58:16   TibberSeer Debug RestartRealtime triggered...
Jan-02 09:58:11   TibberSeer Debug IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 09:58:11   TibberSeer Debug Live measurement stream has been terminated.
Jan-02 09:58:06   TibberSeer Debug GetNthLowestPrice for n = '18': 0.6953
Jan-02 09:57:11   TibberSeer Debug RestartRealtime done!
Jan-02 09:57:11   TibberSeer Debug TibberRealtime new, root: 740
Jan-02 09:57:11   TibberSeer Debug RestartRealtime triggered...
Jan-02 09:57:06   TibberSeer Debug IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 09:57:06   TibberSeer Debug Live measurement stream has been terminated.
Jan-02 09:56:06   TibberSeer Debug RestartRealtime done!
Jan-02 09:56:06   TibberSeer Debug TibberRealtime new, root: 740
Jan-02 09:56:06   TibberSeer Debug RestartRealtime triggered...
Jan-02 09:56:01   TibberSeer Debug IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 09:56:01   TibberSeer Debug Live measurement stream has been terminated.
Jan-02 09:55:01   TibberSeer Debug RestartRealtime done!
Jan-02 09:55:01   TibberSeer Debug TibberRealtime new, root: 740
Jan-02 09:55:01   TibberSeer Debug RestartRealtime triggered...
Jan-02 09:54:56   TibberSeer Debug Live measurement stream has been terminated.
Jan-02 09:54:56   TibberSeer Debug IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 09:54:06   TibberSeer Debug GetNthLowestPrice for n = '18': 0.6953
Jan-02 09:53:56   TibberSeer Debug TibberRealtime new, root: 740
Jan-02 09:53:56   TibberSeer Debug RestartRealtime done!
Jan-02 09:53:56   TibberSeer Debug RestartRealtime triggered...
Jan-02 09:53:51   TibberSeer Debug Live measurement stream has been terminated.
Jan-02 09:53:51   TibberSeer Debug IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 09:52:51   TibberSeer Debug RestartRealtime done!
Jan-02 09:52:51   TibberSeer Debug TibberRealtime new, root: 740
Jan-02 09:52:51   TibberSeer Debug RestartRealtime triggered...
Jan-02 09:52:46   TibberSeer Debug Live measurement stream has been terminated.
Jan-02 09:52:46   TibberSeer Debug IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 09:51:46   TibberSeer Debug RestartRealtime done!
Jan-02 09:51:46   TibberSeer Debug TibberRealtime new, root: 740
Jan-02 09:51:46   TibberSeer Debug RestartRealtime triggered...
Jan-02 09:51:41   TibberSeer Debug Live measurement stream has been terminated.
Jan-02 09:51:41   TibberSeer Debug IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 09:50:41   TibberSeer Debug RestartRealtime done!
Jan-02 09:50:41   TibberSeer Debug TibberRealtime new, root: 740
Jan-02 09:50:41   TibberSeer Debug RestartRealtime triggered...
Jan-02 09:50:36   TibberSeer Debug IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 09:50:36   TibberSeer Debug Live measurement stream has been terminated.
Jan-02 09:50:06   TibberSeer Debug GetNthLowestPrice for n = '18': 0.6953
Jan-02 09:49:36   TibberSeer Debug RestartRealtime done!
Jan-02 09:49:36   TibberSeer Debug TibberRealtime new, root: 740
Jan-02 09:49:36   TibberSeer Debug RestartRealtime triggered...
Jan-02 09:49:31   TibberSeer Debug Live measurement stream has been terminated.
Jan-02 09:49:31   TibberSeer Debug IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 09:48:31   TibberSeer Debug RestartRealtime done!
Jan-02 09:48:31   TibberSeer Debug TibberRealtime new, root: 740
Jan-02 09:48:31   TibberSeer Debug RestartRealtime triggered...
Jan-02 09:48:26   TibberSeer Debug Live measurement stream has been terminated.
Jan-02 09:48:26   TibberSeer Debug IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 09:47:26   TibberSeer Debug RestartRealtime done!
Jan-02 09:47:26   TibberSeer Debug TibberRealtime new, root: 740
Jan-02 09:47:26   TibberSeer Debug RestartRealtime triggered...
Jan-02 09:47:21   TibberSeer Debug Live measurement stream has been terminated.
Jan-02 09:47:21   TibberSeer Debug IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 09:46:21   TibberSeer Debug RestartRealtime done!
Jan-02 09:46:21   TibberSeer Debug TibberRealtime new, root: 740
Jan-02 09:46:21   TibberSeer Debug RestartRealtime triggered...
Jan-02 09:46:16   TibberSeer Debug IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 09:46:16   TibberSeer Debug Live measurement stream has been terminated.
Jan-02 09:46:06   TibberSeer Debug GetNthLowestPrice for n = '18': 0.6953
Jan-02 09:45:16   TibberSeer Debug TibberRealtime new, root: 740
Jan-02 09:45:16   TibberSeer Debug RestartRealtime done!
Jan-02 09:45:16   TibberSeer Debug RestartRealtime triggered...
Jan-02 09:45:11   TibberSeer Debug Live measurement stream has been terminated.
Jan-02 09:45:11   TibberSeer Debug IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 09:44:11   TibberSeer Debug RestartRealtime done!
Jan-02 09:44:11   TibberSeer Debug TibberRealtime new, root: 740
Jan-02 09:44:11   TibberSeer Debug RestartRealtime triggered...
Jan-02 09:44:06   TibberSeer Debug Live measurement stream has been terminated.
Jan-02 09:44:06   TibberSeer Debug IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.

 

Edit 2: Og ved valg TibberSeer ERROR vart det enda meir, dette begynte etter at eg forsøkte å deaktiverte "Keep Realtime Alive".

 

Date/Time Pri Type/Error Message/Source
Jan-02 10:57:52   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:56:47   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:55:42   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:54:37   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:53:32   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:52:27   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:51:22   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:50:17   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:49:12   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:48:07   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:47:02   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:45:57   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:44:52   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:43:47   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:42:44   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:41:32   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:40:27   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:39:22   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:38:17   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:37:12   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:36:07   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:35:02   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:33:57   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:32:51   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:31:47   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:30:41   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:29:37   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:28:31   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:27:26   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:26:21   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:25:16   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:24:11   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:23:06   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:22:01   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:20:56   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:19:51   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:18:46   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:17:41   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:16:36   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:15:31   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:14:26   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:13:21   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:12:16   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:11:11   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:10:06   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:09:01   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:07:56   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:06:51   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:05:46   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Jan-02 10:04:41   TibberSeer ERROR IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.
Endret av bjornepappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, bjornepappa skrev:

TibberSeer Debug IObserver OnError: Den eksterne enheten avsluttet WebSocket-tilkoblingen uten å fullføre lukkeprosedyren.

Erm... har du laget en Pulse-pulse device selv om du ikke har pulse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.