Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

IFTTT + SONOS + Homeseer?


Kubegutt

Anbefalte innlegg

Hei igjen

 

IFTTT har jo nå kommet med SONOS implementering, som faktisk også vha Google Home, lar meg styre til en viss grad mye på min Sonos. 

Det jeg dog kunne tenkt meg, er litt motsatt, at når noe skjer i huset (Homeseer), ønsker jeg å trigge Sonos via IFTTT. 

Jeg vet det eksisterer HS plugins for Sonos, men synes ikke disse er særlig ok. 

 

Kan jeg trigge noe hos IFTTT med HS, for å starte en Sonos Favourite? (sang, playlist, radio?)

Kan jo løse dette hos IFTTT, men ser helst å ha alt configet ett sted. 

 

Rune

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Kubegutt skrev:

Kan jeg trigge noe hos IFTTT med HS

Ja.

 

40 minutter siden, Kubegutt skrev:

Kan jo løse dette hos IFTTT, men ser helst å ha alt configet ett sted. 

Hvis du kan løse dette hos IFTTT, kan du også trigge det fra HomeSeer.

 

 

Det er jo bare å teste det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kubegutt skrev:

Hadde ikke spurt om jeg visste hvordan?!

 

15 timer siden, Moskus skrev:

Det er jo bare å teste det. :) 

Har du faktisk prøvd...? ;)

IFTTT er jo laget så enkelt som det er fordi absolutt alle skal få det til.

 

Først må du koble HomeSeer mot IFTTT. Det gjøres via MyHS: https://ifttt.com/homeseer

Så må du koble Sonos mot IFTTT: https://ifttt.com/sonos

 

Så trykker du på navnet ditt øverst til venstre på ifttt.com, og velger "New Applet":

image.png

 

Trykk på "+This", og søk etter "HomeSeer". Velg den. SÅ velger du devicen som skal styres. Hvis du har planlagt, så har du laget en virtuell device på forhånd. ;)

 

Til slutt kommer du til "+That". Da søker du etter Sonos. Velg sonos, og velg hendelsen som skal skje. :)

 

Gi "Applet'en" et fornuftig navn og beskrivelse. Ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, GeneralVirus said:

Bare av nysgjerrighet hva er det som gjorde at du velger å gå via den ganske treige skytjenesten IFTTT istedenfor å bruke Sonos plugin til HS?

 

Den som ligger i updateren er bra og faktisk gratis.

 

Jeg synes det er sykt uoversiktelig. Et sykt antall devicer, ikke særlig intuitiv, og får sjelden playlists til å fungere osv. Grensesnitt fra tidenes morgen... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Kubegutt said:

Jeg synes det er sykt uoversiktelig. Et sykt antall devicer, ikke særlig intuitiv, og får sjelden playlists til å fungere osv. Grensesnitt fra tidenes morgen... 

 

Ok, bruker stort sett selv kun sonos appen som grensesnitt, bortsett fra hvis noe trigges av HS. F.eks radio eller playlist om morgen med vekkeklokken. Fungerer smertefritt.

 

Bruker du Sonos actions eller prøver du å kontrollere en av Sonos devicene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, GeneralVirus said:

 

Ok, bruker stort sett selv kun sonos appen som grensesnitt, bortsett fra hvis noe trigges av HS. F.eks radio eller playlist om morgen med vekkeklokken. Fungerer smertefritt.

 

Bruker du Sonos actions eller prøver du å kontrollere en av Sonos devicene?

 

Nå er det en stund siden jeg testet dette, men husker at jeg reiv meg i håret av alle devicene og det fullstendige kaoset som ble på HS. Så jeg ga vel bare opp, også da jeg aldri fikk opp noen playlists osv. 

 

Litt av grunnen til at jeg liker IFTTT i denne sammenheng, er at jeg også bruker Google Home, og at jeg kan styre Sonos vha dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutes ago, Moskus said:

Lag virtuell device.

Eventet setter virtuell device til ON.

IFTTT trigger på virtuell blir satt til ON.

 

Har sett litt nærmere på IFTTT, - jeg finner ikke den appleten som trigger på en virituell blir satt til ON på HomeSeer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, GeneralVirus said:

Bare av nysgjerrighet hva er det som gjorde at du velger å gå via den ganske treige skytjenesten IFTTT istedenfor å bruke Sonos plugin til HS?

 

Den som ligger i updateren er bra og faktisk gratis.

 

Jeg måtte prøve ut dette, og jeg møter samme problem som før. 

Får ikke opp lister eller noe som helst fra Sonos; 

 

image.thumb.png.81fd697af4724fe644aee230fcc102d9.png

 

Radiostation er tom... Osv.... What to do? 

 

Evt playlist er også "tom"; 

 

image.thumb.png.cfdc5bdb803501df59080e79cec277c8.png

 

R

 

Endret av Kubegutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, ZoRaC said:

 

Må du ikke konfigurere den i plugin-innstillingene først?

 

Njasj.... 

Er ikke mye å configurere egentlig. 

Jeg får automatisk opp alle devicer, så... det er stations, favoritter og alt det jeg ønsker å spille av, jeg får ingen valg på... 

Det er noen settings om "update db" osv, men ikkeno skjer. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.