Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

[Solgt] ELKO-adapter til Philips Hue Dimmer Switch (3D-printet) -- 120 kr/stk


Anbefalte innlegg

3D-printet adapter for Philips Hue-dimmer, som passer både ELKO RS16 og ELKO Plus dekk/kombinasjonsrammer.

 

Bruker to plasser og kan f.eks. brukes til å montere dimmer sammen med eksisterende bryter, ved å bytte fra enkel til 3-hullramme. Andre kombinasjoner er også mulig, så lenge man har to sammenhengende ledige plasser.

 

Plass til to 15 mm magneter som limes inn fra baksiden. Magnetene fra den originale festeplaten kan gjenbrukes. Adapteren klipses på plass i rammen. Lim, tape eller skruer er ikke nødvendig.

 

Jeg lager også en variant med forsenkede 3 mm skruehull.
Denne er nyttig hvis:
- veggen er ujevn slik at rammen ikke blir liggende pent inntil.
- adapter + ramme skal monteres direkte på veggen.

 

Husk i så fall å spesifisere at du vil ha skruehull ved bestilling :)

 

Eksempel på rammer:
https://www.elektroimportoren.no/kombinasjonsplate-3-hull-rs16-l573-hvit-elko/1411703/Product.html?Event=pathlist
Clas Ohlson og Jula fører også ELKO-rammer.

 

Etter å ha testet flere forskjellige plastfabrikanter, blir nå alle adaptere laget i en farge som ligger veldig nærme RAL 9010, som er fargen ELKO bruker.
Jeg vektlegger best mulig overflatefinish, og god passform når jeg designer og printer. Alt 3D-printes på en Original Prusa i3 MK2.

 

Kjøper betaler frakt. Varen sendes i boblekonvolutt.
Kan alternativt hentes på Frei i Kristiansund.

 

Fraktpriser:
- 1 stk: 30 kr
- 2-5 stk i samme konvolutt: 60 kr

Forhåndsbetaling via Vipps.


OBS:
- Philips Hue dimmer, magneter eller ELKO-ramme medfølger ikke.

 

20181202_192214.jpg

 

 

 

20181202_192222.jpg

1.png

2.png

Endret av Rune M. Andersen
Markerte som [Solgt]. Endret tekst og bilder.
  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, trenger 4 adaptere men de skal også dekke boksen og må derfor ha skruehull. Ser ut som den du la bilde av med skruehull da blir liggende da hullene i min boks er horsontale. Går det an å skru fast en slik med to skruer på midten ved siden av hverandre (avstand 60 mm). Har du en mailadresse e.l. for å komme i kontakt med deg?

Mvh

Egil Haaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, EgilH skrev:

Hei, trenger 4 adaptere men de skal også dekke boksen og må derfor ha skruehull. Ser ut som den du la bilde av med skruehull da blir liggende da hullene i min boks er horsontale. Går det an å skru fast en slik med to skruer på midten ved siden av hverandre (avstand 60 mm). Har du en mailadresse e.l. for å komme i kontakt med deg?

Mvh 

Egil Haaland

 

Har svart på meldingen du sendte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
På 30.12.2018 den 16.17, Rune M. Andersen skrev:

3D-printet adapter for Philips Hue-dimmer, som passer både ELKO RS16 og ELKO Plus dekk/kombinasjonsrammer.

 

Bruker to plasser og kan f.eks. brukes til å montere dimmer sammen med eksisterende bryter, ved å bytte fra enkel til 3-hullramme. Andre kombinasjoner er også mulig, så lenge man har to sammenhengende ledige plasser.


- Philips Hue dimmer, magneter eller ELKO-ramme medfølger ikke.

 

20181202_192214.jpg

 

Hei du! Jeg tenkte å ha termostat til gulvet nederst og Philips Hue fjernkontroll øverst. Har du noe bildeeksempel på hvordan dette blir seendes ut? Og har du evt et bildeeksempel på Elko Plus-rammer? Hvor lang leveringstid er det hvis jeg kjører og henter hos deg?

 

Og er det ellers noen av dere andre som har bestilt og fått montert opp som kunne ha postet noen bilder av resultatet? Jeg må bestemme meg for dimmeløsning og rammer i løpet av helgen, så setter pris på alt som postes før mandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har ikke et termostatbilde for hånden, men det vil jo bli noe tilsvarende som med bryter. 3-hullsramme + adapter øverst, som i bildet i annonsen.

Se vedlagt bilde av Plus-ramme.

 

Jeg har lagd opp partier både med og uten skruehull, så om du vil komme og hente er det bare å sende meg en melding og si hvor mange du vil ha, så skal jeg legge det klart :)

20190816_104319.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rune M. Andersen skrev:

Hei, har ikke et termostatbilde for hånden, men det vil jo bli noe tilsvarende som med bryter. 3-hullsramme + adapter øverst, som i bildet i annonsen.

Se vedlagt bilde av Plus-ramme.

 

Jeg har lagd opp partier både med og uten skruehull, så om du vil komme og hente er det bare å sende meg en melding og si hvor mange du vil ha, så skal jeg legge det klart :)

20190816_104319.jpg

 

Kult! Det ideelle hadde vært om jeg kunne kjøpt, hentet og testet et par alternativer på søndag/mandag, og så komme tilbake og kjøpe 6-7 stk av den løsningen vi går for. Jeg kan kjøre innom på søndag kveld, fx. Men må jeg da ha skaffet meg Elko Plus-rammene selv, eller har du noen sånne liggende som jeg kunne ha kjøpt av deg (evt lånt mot et depositum) i samme slengen når jeg bare skal teste dem? Er bare greit å få sett dette på veggen før jeg bestemmer meg for å bestille 10 stk :) Send evt PM for å avtale detaljer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Rune, fine adapter du lager for Hue dimmer/Elko rammer, noe jeg antakelig vil bestille hos deg.
Om man skal montere flere Hue dimmere på en ren vegg uten tidligere brytere tar disse veldig stor plass, da hver originale Hue ramme er bred. Kan det lages rammer for 2 og 3 Hue dimmere ved siden av hverandre i samme ramme? Altså lik den originale Hue rammen, bare mye bredere.
(Kanskje burde kantene være "avrundet/ skrå" på samme måte som den originale Elko rammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 4.10.2019 den 13.54, Afur skrev:

Om man skal montere flere Hue dimmere på en ren vegg uten tidligere brytere tar disse veldig stor plass, da hver originale Hue ramme er bred. Kan det lages rammer for 2 og 3 Hue dimmere ved siden av hverandre i samme ramme? Altså lik den originale Hue rammen, bare mye bredere.

 

Beklager at jeg ikke har svart tidligere!

Jeg lager ikke selve rammen, fordi det er vanskelig å få den like fin som Elkos polerte/glatte kanter. Men det er mulig å bruke større rammer sammen med adapterne, slik at du får plass til flere. F.eks. en 2x2-ramme med 2 adaptere i. Jeg lager også adaptere som har plass til 2 Hue Dimmer Switch, og passer i 3 hull.

(For 3 adaptere side-om-side har jeg ikke en løsning for øyeblikket, utover å bruke 5-hullsramme og ha 2 adaptere i 3 hull, og 1 adapter i 2 hull).

 

Det er mulig å lage helt frittstående adaptere som tar flere Hue-dimmere, men jeg har "spesialisert" meg på Elko-kompatible adaptere (passer Schneider Exxact også forsåvidt), og har (for tiden) nok med å lage opp slike :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • Rune M. Andersen endret tittelen til [Solgt] ELKO-adapter til Philips Hue Dimmer Switch (3D-printet) -- 120 kr/stk
  • iblis låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.