Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

RS232 over LAN


Anbefalte innlegg

Prøver å fjernstyre min eldre Rotel-RSP1068 receiver fra en RS232 port bakpå. Med vanlig USB - serial kabel får jeg kontakt hvor receiver sender status som volum status hvem kanal den er på, moduser osv. Kan også sende HEX kode til den utifra RS232 manual. Noe som også da fungerer.

 

Fikk tak på en LAN modul, hvor alt tilsynelatende er satt riktig (trur jeg), men data fra receiver blir uleselig. Den sender en haug med HEX når jeg gjør en endring på receiver. Men HEX blir bare masse uleselig tull. Heller ikke sende HEX går. I loggen for enheten, står det at den mottar data når jeg sender.

 

Første bilde viser kommunikasjon fra USB - serial kabel som fungerer. Her har jeg gjort fått receiver til å sende flere statuser. Men data blir hverfall leselig.

Videre på bilder, ser en hva jeg får ved LAN adapter.

 

 

 

RS232-serial.jpg

RS232-TCP.jpg

RS232-http.jpg

Endret av deve87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å gi litt info ang LAN adapter ?

Den har ikke en DB9 plugg og Rotel har en RJ45.

 

https://m.aliexpress.com/item/32338721635.html?spm=a2g0n.orderlist-amp.item.32338721635&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=4311amp-fPhGgwafm95UsWb6THBFWQ1546434232787

 

Men fikk lagt opp en kabel til en stasjonær PC med en COM port. Hvor jeg får lest og skrive til Rotel receiver. Laste ned et software som delere porten over LAN. 

 

Da gikk det med fjernstyring via en annen PC (Hercules software).

 

Rart det ikke går med selve RS232 - LAN adapter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke rart det blir tull ?

 

Har allerede bestilt enn RS232 - TTL som jeg tenkte å bruke på en ESP8266, men da får jeg heller bruke den på TTL - LAN adapteren  ?

Endret av deve87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.