Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-wave-relé for varmekabler i nedløpsrør


baronKanon

Anbefalte innlegg

Må ha elektriker i hus etter litt flammer ut fra stikkontakt på nyttårsaften (typisk billig hårføner), så da tenkte vi å samtidig få lagt inn varmekabler i nedløpsrør fra flatt tak. Dette bør jo være greit å kunne skru av når det ikke er frost uten å måtte passe på, (og at vi ikke glemmer å skru på).

 

Noen tips? Er snakk om 3,5m, så ikke store lasten. men får jeg oppfylt noen av disse ønskene?

- montert i veggboks

- to-polet brudd

 

Eller er det like greit å gå for en Fibaro Switch 2 med en dobbelbryter før, der topolet bryter tar all strømmen for topolt brudd, mens en fjærbelastet 1-polsbryter brukes som pilot (har gjort dette før). Det er jo topolt BRUDD som er viktig her, for servicemuligheter etc.

 

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, baronKanon skrev:

Har et absolutt krav om at alt utstyr i kåken skal kunne opereres som om det er dumt uten sentral.

Det er ikke lokal styring. Men det er også det eneste alternativet med to-pols brudd. Dermed er assosiasjon eneste løsning.

 

Alternativ som du sier, to-pols brudd på fysisk bryter før et annet Z-wave relé. Fungerer fint det også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da gikk jeg for et Fibaro Switch 2-relé med to-pols isolator foran. 

 

Så kommer det til regulering av shiten. Noen som har gjort en sånn øvelse før og har noen gode kriterier som et utgangspunkt for regulering? 

 

Ser for meg at det ikke må være på når det er "temperaturintervall" sammen med "luftfuktighetsintervall"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, baronKanon skrev:

Ser for meg at det ikke må være på når det er "temperaturintervall" sammen med "luftfuktighetsintervall"..

 

Jeg tror duggpunkt (dew point) er nøkkelordet her. :) jeg beregner det med temp og fukt fra Netatmo-stasjonen min. Du kan også hente det inn via WeatherXML-plugin, men den baserer vel på hva som er meldt og kan bli mer unøyaktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.