Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Zwave løsning for Liftmaster - tips


MrM

Spørsmål

Har liftmaster garasjeportåpner med også manuelle brytere i tilegg til fjernkontrollere.

Har en enkel løsning som slår på lys og varlser når port går opp, og slår av lys når den går igjen, Glemmer jeg å lukke port så blir jeg varslet etter 30, 60 og 90 minutter. Dette er satt opp via homeseer og pushover.

Men jeg mangler en løsning som gjør at jeg kan åpne og lukke via homeseer via z-wave.

Hva dingser trenger jeg?

har en Fibaro  universal sensor z-wave liggende

Endret av MrM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
12 timer siden, Moskus skrev:

Du trenger et relé som kan sende en puls (dvs. først på og så av) til garasjeporten din. Inngangen er den manuelle bryteren. AN-179 skal vel kunne brukes til dette.

På an-179 så skal 230v på L og IN, 3v og sv1 eller sv2 paralelt på manuell trykkbryter på liftmaster portåpnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
15 timer siden, MrM skrev:

På an-179 så skal 230v på L og IN, 3v og sv1 eller sv2 paralelt på manuell trykkbryter på liftmaster portåpnet?

Jeg bruker annet z-wave rele men det høres riktig ut det du skriver i forhold til AN179. Den potensialfrie kontakten i AN179 kobles til trykknappinngangen på portmotoren og manuell bryter på 3v/s1 eller paralellt med med relekontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
57 minutter siden, SveinHa skrev:

Og så er det veldig greit å ha en slik på øverste dørbladet om du ikke har annen type tilbakemelding

garasjeport-sensor-zg8101.jpg

 

57 minutter siden, SveinHa skrev:

Og så er det veldig greit å ha en slik på øverste dørbladet om du ikke har annen type tilbakemelding

garasjeport-sensor-zg8101.jpg

 

 

Takk for tips, har en føler på porten, ikke helt den samme. Den slår på lyset og starter en timer med varsling med tanke på om jeg har glemt å lukke porten. 

Er det noe forskjell på s1 og s2 på an-179 relekontakten?

hvilke relekontakt kan evt brukes som er zwave?

Endret av MrM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 minutt siden, Rogerbl skrev:

For de som har Hs3 er denne plug'in kanskje et alternativ?
https://shop.homeseer.com/products/myq-plugin-for-hs3#shopify-product-reviews

Det innebærer at du også har en "gateway" fra Liftmaster / Chamberlain.

Jeg har en slik: https://portspesialisten.com/fjernkontroll/liftmaster-myq/

Med nevnte plug-in, så får du følgende inn i HS3

garasje.png.999d9322e8810239b07e9693c2705d40.png

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
På 1.3.2019 den 23.26, Movcon skrev:

Det innebærer at du også har en "gateway" fra Liftmaster / Chamberlain.

Jeg har en slik: https://portspesialisten.com/fjernkontroll/liftmaster-myq/

Med nevnte plug-in, så får du følgende inn i HS3

garasje.png.999d9322e8810239b07e9693c2705d40.png

Denne passer kanskje?
https://blomkvistitk-no.loopiasecure.com/produkt/wifi-garagedor-kontroller-for-garagedor-apner/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Anbefaler Liftmaster MyQ 828EV + Fotocelle også kjøpe HS3 plugin eller gratis component i Home Assistant. Spare 600 kr på noe no-name greier ser jeg ikke poenget med. Appen til MyQ kan også fint brukes til å sette opp litt varslinger hvis man har en tendens til å glemme å stenge porten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.