Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Elko RF-dimmere i SmartThings og HomeKit


Lyngbø

Spørsmål

Hei! Jeg kjører Homekit, med støtte fra Homebridge. Jeg fikk nylig 10 Elko Super R/F av jobben som jeg gjerne kunne tenkt å integrere gjennom Homebridgen til homekiten. Såvidt jeg kan se er det Zigbee på disse... 

Jeg ser dere har diskutert dette gjennom OpenHAB og SmartThings, og antar da at dette er fullt mulig å implementere hos meg også gjerne gjennom Zigbee på en eller annen måte.

Jeg fant da dette forumet når jeg leste på dette, og da jeg er ny på området, skulle jeg gjerne hatt hjelp av noen med litt skuring på dette. Noen som har forslag? 

 

Oppsett: 

Homekit - Apple TV

Philips Hue + lys + noen motion.

Elgato motion og temp/fukt

 

Homebridge

Xioami Bluetooth Temp

Div Fake som sjekker om div familiemedlemmer er hjemme

Tv osv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

(Jeg splittet ut tråden din da du har mer spesifikke spørsmål som fortjener sin egen tråd).

 

Det er flere her som bruker SmartThings sammen med Elko sin Zigbee-dimmere. Hvis du har funnet denne siden med søk på det, så har du nok funnet tråden det beskrives i hvordan det skal kunne gjøres. Så vidt jeg husker å ha lest kan det være litt trøblete å få i gang, men når de snakker sammen er de veldig stabile. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Er ikke helt sikker på hva du spør om, men for info så kjører jeg HomeSeer m/ JowiHue plugin for å prate med Elko dimmere og Xiaomi enheter og har også fått Elko dimmere integrert i HomeKit via HomeBridge (har ikke kommer så langt at jeg har prøvd Xiaomi enheter enda). Men uansett kan jeg bekrefte at Elko dimmere -> ConBee -> JowiHue -> HomeSeer -> HomeBridge -> HomeKit (AppleTV 4) fungerer helt fint og stabilt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.