Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Philips Hue: trigging av flere scenes samtidig


Marius SS

Anbefalte innlegg

Hei! I oppholdsrommet i leiligheten (stue/kjøkken/gang) planlegger jeg følgende oppsett: en Hue Ensis pendellampe over spisebordet, LED-stripe over og under skapene på kjøkkenet, LED-stripe bak skrivebordet, white/ambience taklampe og tre spotrekker, også med white/ambience-pærer. Jeg ønsker å lage en scene for alle pærene, der noen av dem "animeres" mens resten bare lyser vanlig. Er det noen som kjenner til en app som kan håndtere noe slikt?

 

Jeg har prøvd iConnectHue, hvor jeg kan gruppere de animerte lysene og kjøre den samme animasjonen på disse, men jeg ønsker altså å kunne trigge hele programmet under ett: én scene som aktiverer animasjon for noen av lysene, vanlig lys for resten. Hvis mulig ønsker jeg også å kunne sette tiden det skal ta fra det ene til det andre programmet, slik at overgangen blir smooth og ikke så påfallende.

 

Hvis en slik app ikke finnes, er jeg interessert i alternative veier til Rom, og takker på forhånd for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Hei og takk! Huedynamic var appen jeg trengte. Den er ikke tilgjengelig i norsk app store, så jeg måtte bruke en amerikansk iTunes-konto for å få lasta den ned.

 

Huedynamic lot meg opprette en gruppe med lys, helt uavhengig av andre grupper og rom jeg har satt opp i leiligheten. Sagt annerledes: ett lys kan tilhøre flere grupper/rom. Jeg stilte inn alle lysene slik jeg ønsket å ha dem, og lagra scenen. Jeg lagret også scenen i iConnecthue, og brukte denne appen for å programmere en Hue-lysbryter jeg har hengende på veggen. Ett trykk for daglys, to for kveldslys og tre trykk for alternative kveldslys.

 

Igjen, takk for innspillet!

Endret av Marius SS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.