Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ny Fibaro app (Android)


Anbefalte innlegg

Gjelder for øvrig med IOS også. 

må oppdatere SW på Fibaroen for å få det til å spille. 

 

Appen ser ganske fresh ut faktisk (på bildene)

En av mine ankepunkter for Fibaro, at de ser ut som sent 90talls design på styringssystemet. Om det fungerer noe bedre, det vet jeg ikke enda :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, hr_beach skrev:

En av mine ankepunkter for Fibaro, at de ser ut som sent 90talls design på styringssystemet.

Folk må seriøst slutte å referere til design på årstall NN når de tydeligvis ikke husker hvordan årstall NN så ut... ;) 

 

website design 1990s top 5 website designs of the 1990s blog key web concepts template

  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo alltid spennende med noe nytt og ser frem til når Fibaro's "Home Center app" (har de kopiert litt fra Futurehome ?) etterhvert får mere funksjonalitet og bla full støtte for Heatit termostatene.

Imidlertid synest jeg at den gamle appen gir mye informasjon "pr. skjermbilde"  En har faktisk "kontroll" på inntil 12 stk rom på 1 skjermbilde på en android telefon ang lys, varme, bevegelse og dør -status..  Jeg mistenker mere trykking på skjermen for å få tilsvarende på den nye appen (kanskje ?)..  

Så foreløpig liker jeg berdre den gamle appen som etter min mening har et klassisk Iphone 2007 preg over seg ? 

SmartSelect_20190109-095359_Home Center.jpg

Endret av RobertL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
6 minutes ago, Cirion said:

Er det bare meg, eller funker den app'en jævlig dårlig?

 

Hos meg er det masse som ikke er med, og ikonene er bare spørsmålstegn.

Samme her. Mye som ikke er på plass. Jeg har feks ikke scenario'er. Det er litt spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye appen er helt grusom! Håper virkelig denne forbedres enormt før den gamle slettes. SER HELT FOR JÆVLIG UT... Testet nå på pad, og den er mer uoversiktlig enn den gamle pad versjonen.

 

Men seriøst, skal de virkelig fjærne alt som er bra med den gamle appen og vise alt som ikke skal være der i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye app'en er så kiip at jeg nå ser på muligheten for å gå videre og heller bruke noe annet enn HC2.

 

Hadde en Z-Stick jeg kjøpte for noen år siden liggende... Etiketten sier ordredato 09-07-2016.

 

Så nå titter jeg på OpenHAB og har satt opp en Virtualbox med Ubuntuserver og  OpenHAB. Etter litt fikling så fikk jeg satt opp Z-Stick'en som sekundær kontroller og da raste 37 Z-Wave enheter inn i OpenHAB...

 

Snakk om spark i ræva fra Fibaro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være enig i at den nye appen foreløpig ikke er noe å skryte av, men det er tross alt versjon 1.0.

Velger å tro at Fibaro vil komme med endel oppdateringer av appen slik at den minst får tisvarende funksjonalitet

som den gamle før denne blir fjernet engang i sommer (eller kanskje senere når den nye er bra nok ?)..

(Selv bruker jeg kun den gamle appen for mobil)

 

11 timer siden, Cirion skrev:

Noen som har funnet hvor jeg slår av vibrasjon? Kjennes ut som jeg trykker på alt når jeg scroller.

Ikke i appen foreløpig så langt jeg kan se, men om du Googler litt så mener jeg å ha lest at det finnes andre apper som kan slå av vibrasjon (men synest ikke det er noe god løsning)..

Endret av RobertL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, digg å få bort vibrasjonen.  Nå gjenstår å slå av resten av rotet så jeg kommer fram til rommene. I mitt tilfelle så har jeg nå kun 1 stripe som er brukelig. "Favoritte Rom".

 

Velkommen hjem tar alt for mye plass og gir ikke noe brukelig info for meg. "Alle alarmer er av". Jeg har Verisure som ikke har noe med Fibaro å gjøre.

 

Favoritte Scenarier er jo kun noen få som ikke brukes fra app, resten har jeg måttet slette fordi det ikke er kapasitet på HC2 til å ha slikt.

 

Favoritte apparater. Hva er dette for noe piss?!? Jeg skal jo ikke bruke de nå, jeg skal styre det rommet jeg er i.

 

Huset er nå en alt for lang liste å scrolle i, og igjen scenarierer, hva skal jeg med dem. De bare gir meg fingern og sier SE HVA DU KUNNE HATT men det funker ikke for deg for da overoppheter jeg og tryner så alt slutter å virke...

 

Så nei, håper virkelig Fibaro gjør store endringer her eller velger å fortsette med den gamle app'en.

Det som virkelig gjør denne app'en elendig, er jo nettop at de skal erstatte det som funker, men denne dritten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.