Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvordan kan jeg få sikret nettverket, uten å ha noe kunnskap om dette?


Teza

Anbefalte innlegg

Har i bunn å grunn utsatt nettverks sikkerheten for lenge allerede, men har lagt det tilside da jeg ikke har kunnskap til å velge rett utstyr eller å sette det opp.

 

Har følgende:

Huawei B525s-23a modem fra Telia

1U D-Link DGS-1210-16 switch

1U 24 porters patch panel hvor jeg foreløpig har koblet til 12 punkter (flere etterhvert som huset pusses opp)

 

Har 2U ledig i racket på loftet, og eneste jeg ønsker er at utstyret kan plasseres i dette 19" racket.

Har også Altiboks lagt opp til racket, så det er ønskelig å kunne koble til dette etter hvert hvis behovet skulle melde seg.

 

Tanken var en router etter Huawei B525s-23a, og i tillegg få et nytt trådløst nettverk i stedet for det integrerte i Huawei routeren.

Har et lite trehus på ett plan, så det er vel begrenset hvor avansert det trådløse nettverket bør være?

 

Jeg har ikke peiling på hva jeg trenger eller hvordan dette bør settes opp.

Noen som vet om en god løsning som ikke krever mye kunnskap for å settes opp?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.