Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

MyQ pluggin for Homeseer mot Liftmaster


MrM

Anbefalte innlegg

Jeg har installert myq plugin, men har ikke betalt den enda. Den er til tider ustabil, og veldig treg. Har vel ikke nødvendigvis med plugin å gjøre, tror heller at det har med at det ikke gjøres lokalt. Får jevnlig en feilmelding i loggen, som jeg ikke husker akkurat nå hva betyr. Men når jeg får den feilmeldingen, så får jeg heller ikke styrt porten. I tillegg er det bare 2 statuser som fungerer, Closed/opening. Er den lukket så viser den closed, alle andre statuser vises som opening. Har ikke hatt tid til å studere hvorfor enda ? finnes det alternativer som er 100% lokalt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 10/01/2019 at 12:06, MrM said:

Så det var en pluggin for MyQ på Homeseer.

Er det noen som kjører MyQ pluggin i Homeseer?

Må man bruke Liftmaster MyQ enheten i tillegg?

Jeg har brukt denne ettt par år og den fungerer i utgangspunktet bra. Det er som noen sier her at den er litt treig til å oppdatere status, kanskje 3-4 sekunder. Det er bra respons fra utvikler på oppgraderinger om ting ikke fungerer. Han har hatt en del problemer underveis at MyQ sentralt har endret på kodene slik at pluginen ikke fungerer men retter det fort opp igjen. siste halve året minst har den vært stabil synes jeg.

alle disse statusene fungerer hos meg:

image.png.64c9743dd5f974e5917c7c05778c2c66.png

 

Endret av Arne Johnny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha liftmaster gateway. Mulig de nye portåpnerene har wifi og ikke trenger gateway. Jeg kjører Hs3 på raspberry pi 3b+, og myQ plugin. Gateway plugges i ruter. Plugin henter/sender info over web, så du er avhengig av fungerende Internett for at det skal virke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23/01/2019 at 10:53, mr.rs4 said:

Hvilke hardware trenger jeg for å få dette til å fungere?

Ønsker å sette dette opp og kontrollere via Google Assistant.

 

Og vil det fungere på Raspberry Pi 3+Raspberry Pi 3 Model B+ Ettkortsdatamaskin med wifi som er satt opp med Linux og HS3 pro?

 

Jeg har samme oppsett som deg og bruker MyQ (828EV Ethernet). Funker snus. Fantastisk med event som f.eks. port åpner -> Lys på ;)

 

Hadde jeg skulle valgt om igjen hadde jeg valgt (MyQ G0301 WIFI) da du slipper ledning til fotoceller.

Være obs på at åpneren din må ha støtte for MyQ :P

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette av utstyr, så da burde det gå ann:

1 stk Liftmaster LM 100 ( utrolig stillegående og rask) med innebygd LED lys.

2 stk minihåndsendere
1 stk innvendig veggbryter 
1 sett Sikkerhetssystem fotocelle 772E
1 stk Garasjeport overvåker 829EV
1 stk Internett Gateway 828EV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, mr.rs4 said:

Har dette av utstyr, så da burde det gå ann:

1 stk Liftmaster LM 100 ( utrolig stillegående og rask) med innebygd LED lys.

2 stk minihåndsendere
1 stk innvendig veggbryter 
1 sett Sikkerhetssystem fotocelle 772E
1 stk Garasjeport overvåker 829EV
1 stk Internett Gateway 828EV

Tut og kjør ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, mr.rs4 said:

Og er det mulighet for å få Google Assitent til å åpne & stenge porten med å snakke til Google?

Mener du må bruke kommandoen on/off, på/av ikke opp eller ned. 

Endret av Frankh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, mr.rs4 said:

Hvilke hardware sender trenger jeg for at HS skal snakke med MyQ (828EV Ethernet)?

 

Og er det mulighet for å få Google Assitent til å åpne & stenge porten med å snakke til Google?

Et dumt spørsmål. Er det samme hvilke Conbee Zigbee-kontroller for USB eller Aeon Labs Z-stick gen5 USB-adapter eller RFXtrx433XL USB-kontroller en bruke mellom HS3Pro og MyQ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, mr.rs4 said:

Et dumt spørsmål. Er det samme hvilke Conbee Zigbee-kontroller for USB eller Aeon Labs Z-stick gen5 USB-adapter eller RFXtrx433XL USB-kontroller en bruke mellom HS3Pro og MyQ?

Komunikasjonen skjer over Internett og trenger ingen adapter.

Du registrerer først konto hos MyQ. (Appstore eller Google Play).

Deretter legger du inn brukernavnet og passordet du registrerte deg med i MyQ pluginet.

Legg inn pluginet og prøv det. (30 dagers prøveperiode).

 

 

Endret av Frankh
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, mr.rs4 said:

Ok, selvfølgelig. Sier kommunikasjon over Internett, og da bruker en ikke usb dongler.

Korrekt.

 

Men 828EV Ethernet være tilkoblet internett med kabel.

Distansen mellom porten (i ditt tilfelle LM100) og 828EV Ethernet er jeg usikker på.

Har du kablet internett i garasjen eller i rimelighetens nærhet er jo det ett plus :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min myQ gateway i huset. Ca 15 m i luftlinje og 2 vegger i mellom. Har fungert greit. Problemene jeg hadde tidligere er plutselig borte. Mistenker at det skyldes nedetid på myQ server. Har hørt at den til tider er litt ustabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått til MyQ via Homeseer. Det var jo enklest av alt ?

Så var det å få til Google Assist.

Noen som har fått til å snakke via Google Assist for å åpne og stenge porten?

 

Hvilke verdier skal man legge inn for å få det til?

Endret av mr.rs4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, mr.rs4 said:

Har fått til MyQ via Homeseer. Det var jo enklest av alt ?

Så var det å få til Google Assist.

Noen som har fått til å snakke via Google Assist for å åpne og stenge porten?

 

Hvilke verdier skal man legge inn for å få det til?

Forutsatt at du har en virkende MyQ plugin i HomeSeer så må du tilknytte HomeSeer i Home appen.

 

Har du allerede lagt til HomeSeer i Home appen og ikke finner Garasjeportåpneren i Home kan du kjøre en Hey Google "Sync Devices"  

 

Har du ikke lagt til HomeSeer i Home 

Start Home appen

1. Legg til

2. Konfigurer enheten

3. Konfigurer nye enheter i hjemmet. (eller Allerede konfigurerte enheter?).

 

Jeg bruker kommandoen "Hey Google Garasjeport ON" eller "Hey Google Garasjeport OFF" 

 

Om ikke dette var 100% så burde det hjelpe deg på vei (En stund side jeg gjorde det) :P

 

 

 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekkan dere er gode??

For meg så forsto den IKKE "Hey Google Garasjeport ON" eller "Hey Google Garasjeport OFF" 

 

Men den forsto "åpne garasje port" og "steng garasje port" 

 

Slett litt tidligere med Google Assistant / home koblet opp imot Homeseer. Men ser det ut som det fungere nå ?

Endret av mr.rs4
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som har sjedd her?

 

Nå vil ikke google åpne garasje porten min. Alt ifra HS fungere helt fint, der kan jeg åpne og stenge den. Men nå vil ikke Google Assist styre porten for meg.

 

Brukt denne oppskriften - https://homeseer.com/google-home-integration/


Har gått igjenom denne youtube videoen, men hjelper ikke.

Spoiler

 

 

 

 

 

 

Og når jeg prøver å legge inn, så er det ikke noe med MyQ, Liftmaster å se i google.

Spoiler

image.thumb.png.17bc0a470df1abc125caf4147886afca.png

 

 

Og når jeg går inn på Liftmaster/MyQ så er det noe Google Assist

Spoiler

image.thumb.png.7fdb44801a9de37d7ec8710166a807d9.png

 

 

Nå sier MyQ/Chamberlain Group at regionen min ikke støttes, men har jo brukt den igår, og da fungerte alt helt fint....

Spoiler

image.thumb.png.3b984e7c2cd564539867882f8a7b0436.png

 

Fungere det for dere andre?

Da må det være mitt oppsett som ikke fungere.....

 

Endret av mr.rs4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.