Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Slutt for ChromeCast Audio


ZoRaC

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, GeneralVirus skrev:

Neste generasjon chromecast får samme funksjon som chromecast audio.

 

 

https://www.theverge.com/circuitbreaker/2018/10/9/17940826/new-google-chromecast-3-2018-wifi-streaming-tv-features

 

Nei, artikkelen omtaler denne:

https://www.dustinhome.no/product/5011104046/chromecast-generation-3

 

Den har ikke minijack-tilkobling, så den kan ikke kobles til en høyttaler. Det var den store fordelen med CCA. Jeg bruker min hovedsaklig som speakclient fra HomeSeer på en billig høyttaler. Streamer også radio til den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, GeneralVirus said:

Kan kobles til høytaler sies det. Men må da ha en hdmi til minijack overgang. 

 

Finnes det slike overganger som ikke trenger strøm? HDMI bruker jo digital lyd og selv en enkel DAC trenger jo litt strøm, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tor-Erik skrev:

 

Finnes det slike overganger som ikke trenger strøm? HDMI bruker jo digital lyd og selv en enkel DAC trenger jo litt strøm, eller?

 

Joda, jeg har en «audio extractor» der jeg har vanlig CC og en PC-skjerm. Da får jeg lyden ut på en minijack til høyttalerne. 

 

Men, usikker på om alle funksjoner funker som de skal uten skjerm på en CC - dukker det ikke opp noen koder eller en del oppsett på skjermen som man da ikke får sett? I tillegg blir jo prisen nesten dobbelt da - en CC + en slik «audio extractor» er mye dyrere enn en CCA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutes ago, ZoRaC said:

Men, usikker på om alle funksjoner funker som de skal uten skjerm på en CC - dukker det ikke opp noen koder eller en del oppsett på skjermen som man da ikke får sett? I tillegg blir jo prisen nesten dobbelt da - en CC + en slik «audio extractor» er mye dyrere enn en CCA...

 

Sto i verge artikkelen at det kom støtte for det etterhvert. At den ville kunne fungere som en chromecast audio. 

 

Men jeg aner ikke, bruker Sonos ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2019 den 17.39, ZoRaC skrev:

speakclient fra HomeSeer på en billig høyttaler

Dette er noe jeg har/hadde planer om å gjøre. Har ikke kjøpt noen CCA ennå, men skjønner at jeg ikke bør vente for lenge med å gjøre dette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ZoRaC skrev:

Ja, men overpriset!

 

Enig, dette ser ut til å være eksakt samme adapter som han på finn.no skal ha 170 kr + 30 i frakt for. Om du kan vente 1 mnd. så får du den til under kr 30,-! Godt å vite at det finnes alternativer ? Han skriver "NB! slike adaptere selges av andre / andre steder også, men ikke alle lar adapteren hente ut lyden, dersom det ikke er koblet til en VGA skjerm - min klarer dette.", vet ikke om det du har bestilt fra ali fungerer uten VGA adapter @ZoRaC , men det finner du vel ut etterhvert...

Endret av toonwolf
Endret lenke siden den pekte til en male til female og ikke female til male HDMI som du må ha for å bruke den sammen med ChromeCast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, toonwolf skrev:

vet ikke om det du har bestilt fra ali fungerer uten VGA adapter @ZoRaC , men det finner du vel ut etterhvert...

 

Jeg skal ikke ha ut lyd, bare VGA, i dette prosjektet. :) skal bruke den til å få PIP på TVen av kamera når noen ringer på døra. TVen støtter ikke PIP fra 2 HDMI-kilder, så må konvertere den ene til VGA. ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutes ago, toonwolf said:

Enig, dette ser ut til å være eksakt samme adapter som han på finn.no skal ha 170 kr + 30 i frakt for. Om du kan vente 1 mnd. så får du den til under kr 30,-! ?@ZoRaC

Det samme gjelder en god del av elektroniske komponenter og moduler som Kjell & co selger - og jeg ser ikke noe galt i det.

 

Slik er det vel blitt:

Må ha nå: Butikk. Dyrest.

Kan vente en ukes tid: Norsk nettbutikk. Ofte noe billigere.

Kan vente 4-8 uker, og verdi under 350-kroners grensen: Aliexpress etc. Mye billigere (så lenge det varer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.