Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Byttet ut enhet


JohnMartin

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er det en enkel måte å bytte ut en enhet med tilsvarende, sånn at den nye "tar plassen" til den gamle?

 

Har forskjellige enheter som ikke fungerer optimalt. F.eks en Multisensor 6 der bevegelsessensoren er veeeldig treg. Parameter settings er lik de i resten av huset, og de fungerer fint.

 

Det er ikke nettverket sin er tregt heller. Ved bevegelse så er den bare rett og slett treg til å reagere. Tar lang tid før den blinker grønt.

 

Tenkte derfor å prøve en tilsvarende sensor jeg har liggende, men ser mørkt på å sette opp alle eventene den tilhører på nytt.

 

Er det en nå måte å gjøre dette noenlunde enkelt?

 

Skulle også inkludert Idlocken på nytt, men så var det det med eventene igjen da.. ?

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest litt på Replace Node, så ser det jammen ikke så komplisert ut :)
Ihvertfall hvis jeg skal bytte til en ny enhet.

Men litt usikker vedr ID-locken. 
Hvis jeg tar en factory reset av låsen, vil da Homeseer se den som en ny device hvis jeg prøver "Replace Node"?

Eller er det noe "hardcoded" som gjør at Homeseer ser den som samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.