Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Heatit termostater og sensor / røykvarsler


Madsen

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på å prøve meg på slike:

 

https://store.tibber.com/no/store/futurehome-varmekabel-pakke/

 

Har lamiflex varmekabler på kjøkkenet med gulvføler og ukjente kabler på badet, antageligvis gulvføler der også. Holder også på å bygge et bad og vaskerom til.

 

Er disse å termostatene å anbefale? Ønsker å kunne sette opp regler i fremtiden, og ønsker å kunne se hvor mye strøm de bruker.

 

eller bør jeg gå for noe annet?

 

Videre skal jeg ha fibaro veggplugger til panelovner. Kan jeg bruke fibaros røykvarsler som temperatur sensor for dette? 

 

Tips og anbefalinger mottas med takk.

Endret av Madsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke så mye annet å gå for. Dvs. det finnes jo noen alternativer, men hvor bra støtte de har i FutureHome vet jeg ikke.

 

2 timer siden, Madsen skrev:

Kan jeg bruke fibaros røykvarsler som temperatur sensor for dette? 

Tja... mulig. Du må sjekke med FutureHome, men det er mulig med andre controllere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Koblet du opp disse? Kjører dem uten sensor som effekt regulator og hadde trodd jeg fikk lov til å justere dem i Futurehome appen likt som på veggen. Men inne på

appen vises kun grader. Jeg bruker P03(30% effekt) P04(40%) osv. Hadde forventet at dette også kom opp i appen? Mulig dem må settes opp på en annen måte etter dem er inkludert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SD.home skrev:

Burde gå å justere bare effekt i appen, ikke kun grader.

Jeg skal ikke banne på det, men jeg tror det er nevnt før at FutureHome ikke støtter effektstyring.

 

Som @Madsen sier, hør med dem på Slack. Men jeg tipper du får et av to muligheter:

1. "Det støtter vi ikke".

eller

2. "Det Kommer Snart™"

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.