Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homey v2 og Pro annonsert


Moskus

Anbefalte innlegg

Homey har annonsert at de slipper versjon 2 av sin programvare. Samtidig er Pro annonsert, og de oppdaterer den vanlige Homey.

 

Sitat

Starting today, all Homeys will receive a free upgrade to Homey v2.0 — the world’s most user friendly smart home software. With the brand new Homey app —available on iOS & Android— it’s now easier than ever to make your home truly smart.

Homey v2.0 brings the complete experience of Homey to your phone. Having your entire home in your pocket is a truly unique experience.

 

Pro:

Sitat

Today we are announcing Homey Pro, a faster Homey designed for the power user. With a 1 GHz Dual Core CPU and 1 GB of RAM, users can now install more than twice the amount of apps on Homey Pro. This is truly limitless home automation.

Homey Pro is available at € 399,- for pre-order right now and will be shipped in February. Be quick, because the first production run will be a limited quantity.

 

I tillegg oppdaterer de standardversjonen av Homey, hvor de har fjernet mikrofoner og støtten for NFC:

Sitat

Homey (Early 2019) is the next generation of Homey, shipping to customers today. Together with the powerful Homey v2.0 software it is the best Homey for everyday use.

 

 

Kilde: https://blog.athom.com/announcing-homey-v2-0-and-homey-pro/

 


Vis full oppføring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Virker som homey er ett enkelt og bra produkt. Tenker å installere det i min datters leilighet (den skal totalt renoveres). Virker som homey gjør enkle ting som lys og varme styring på en fin måte. I tillegg til at den kommuniserer med alt. Noen som far erfaring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at den gjør enkle ting er vel å underdrive ;) Den gjør alt mulig og opp til de mest kompliserte ting. Det fine er at man ikke trenger å være kodeekspert for klare å programmere den. Det andre fine er at den snakker med nesten alt. Blir ikke så mye skrevet om den her inne, men jeg med flere har laget noen guider. Gruppa Athom Homey Norge gruppa på facebook er ganske aktiv. 

Selv så kjører jeg min på et 200kvm hus. Den styrer varme, lys, støvsuging, dører og snart gressklipping. Varmen styres av om folk er hjemme eller borte. Lys styres utifra tid på døgnet og bevegelse. Dører låses når vi er borte og låses opp når vi er hjemme. Og masse mer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AndreasLie skrev:

Blir ikke så mye skrevet om den her inne, men jeg med flere har laget noen guider.

Og flott er det! Vi kunne godt hatt mer Homey-aktivitet her inne. :) 

 

Ser masse Facebook-grupper, men ulempen med FB er at informasjon går fort tapt. Det er ment til å være et sosialt media, ikke et oppslagsverk.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
On 04/11/2019 at 14:36, Dag said:

Har nå forlatt min HomeSeer Trolly for god,t og har installert Homey Pro det var en ren befrielse å se min dingser nå oppføre seg som de skulle. 

 

Hei

 

Snuser litt på Homey og HomSeer, hva er det som ikke fungerte i HomeSeer som fungerer i Homey?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, nPulz skrev:

Snuser litt på Homey og HomSeer, hva er det som ikke fungerte i HomeSeer som fungerer i Homey?

Ingenting. Men Zigbee krever litt mer innsats for spesielle enheter.

 

Det er to forskjellige tilnærminger. Begge vil kunne gjøre stort sett det samme, men jeg påstår at HomeSeer klarer seg bedre i lengden enn Homey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
2 hours ago, Frank Pedersen said:

Moskus, det virker som du kjenner Homey rimelig godt. Vet du om det er noen spesielle protokoller eller problemer som forhindrer at jeg får koblet min Homey til verisure magnetbrytere og røykvarslere jeg har? Håper du kan ta deg tid til å dele litt av din viten om det.

 

Du må koble verisure indirekte via plugin, og kan ikke bruke verisure-ting direkte, eller bruke magnetbrytere pga delay. Det ER mulig å sette opp f.eks en tasker listener på en telefon som lytter på push-notifications, men vil IKKE anbefale å bruke for mye penger på verisure-ting, og heller kjøre det som to separate enheter hvor du skrur av eller på alarmsystemet fra homey.

 

Dette gjelder forsåvidt alle implementasjoner fra hva jeg vet - la ut en oppskrift her på forumet for å få mer realtime info fra verisure, men blir fort en løsning som er begrenset. Husk også verisure kan blokkere dette over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2020 den 19.37, aleks skrev:

Dette gjelder forsåvidt alle implementasjoner fra hva jeg vet - la ut en oppskrift her på forumet for å få mer realtime info fra verisure, men blir fort en løsning som er begrenset. Husk også verisure kan blokkere dette over natten.


hei virker som du kan litt om verisure og homey. 
 

virderer sterkt og bestille homey pro,

men dette med og få den til og hente info fra alarmen er egentlig et viktig punkt for meg. 
 

eller lettere sagt fra Yale dørlåsen. Pr idag har dørlåsen modulen til verisure så dem snakker sammen, kan jeg da itillegg koble homey til Yale?

 

det da viktigste for meg er og kunne få funksjoner som lys, støvsuger funksjoner. Og funksjoner som aktivere noe kamera overvåking som jeg i framtiden skal sette opp inne (overvåking av dyrene) 

 

selve alarm delen er jeg ikke så opptatt av, ei heller automatisk kobling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har ikke homey men lurer på og kjøpe den, har fra før z-wave (telldus live) og endel eldre Wi-Fi ting som ikke er i bruk i dag. Har også fått meg sg smart dimmer og brytere. (Nytt annleg pø endel av huset, ville ha z-wave men elektriker var ikke helt enig!)   Regner med at varmepumpe, z-wave og wifi går greit men hva med sg smart Bluetooth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, sverre_telldus skrev:

men hva med sg smart Bluetooth?

Ikke kjøp det. Det kan ikke kommunisere med noe som helst.

 

43 minutter siden, sverre_telldus skrev:

ville ha z-wave men elektriker var ikke helt enig!

Useriøs elektriker. Installer Z-wave-utstyr med en gang, og gleml SG. Jada, det ser smart og sexy ut (for enkelte elektrikere), men for oss som vil ha smarte løsninger, så er ikke SG der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Nytt annleg pø endel av huset, ville ha z-wave men elektriker var ikke helt enig!)


Husk at det er ikke alle elektrikere som innehar nok kompetanse på hjemme automasjon, til å kunne anbefale og guide kundene sine.

Bruk forumet for det som det er verd, her inne finnes flere av Norges fremste innen fagfeltet.

Jeg har selv fått meget god hjelp i valg av løsninger.

/Helge


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Moskus skrev:

Ikke kjøp det. Det kan ikke kommunisere med noe som helst.

 

Useriøs elektriker. Installer Z-wave-utstyr med en gang, og gleml SG. Jada, det ser smart og sexy ut (for enkelte elektrikere), men for oss som vil ha smarte løsninger, så er ikke SG der.

Ja det er jeg helt enig, et totalt ubrukelig system uten smartgateway... og når jeg da allerede har Telldus Live og tenkte og bytte til homey så har jeg ikke lyst og kjøpe enda en hub ... så jeg angrer på valget av eletriker  og at jeg ikke satte hardt i mot hardt....  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, sverre_telldus skrev:

et totalt ubrukelig system uten smartgateway

De har en gateway, riktignok. Men den kan ikke snakke med noe annet. Mulig at Alexa og Google Home er et unntak.

 

13 timer siden, sverre_telldus skrev:

så jeg angrer på valget av eletriker  og at jeg ikke satte hardt i mot hardt

AI... du har allerede fått det montert? :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.