Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Trend som trigger


Hillmar

Anbefalte innlegg

Ut fra poster her på forumet, og andre HA-forums, så ser det ut som om det er mulig å sette opp trigging av eventer basert på "trender", relatert til en device, i flere andre HA-sentraler.

 

Er dette en mulighet i HS3 også, som jeg ikke har klart å lete meg frem til? Evt. en plugin som kan fikse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, GeneralVirus skrev:

Hva er en trend? Har du et eksempel på hva det kan være? 

 

Jeg antar han mener å trigge på f.eks stigende luftfuktighet. Da må man sammenligne nåverdi med forrige verdi og avgjøre om den stiger, synker eller er stabil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, ZoRaC said:

 

Jeg antar han mener å trigge på f.eks stigende luftfuktighet. Da må man sammenligne nåverdi med forrige verdi og avgjøre om den stiger, synker eller er stabil. 

Helt riktig. F.eks. "endring pr. tidsenhet" > grenseverdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.