Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Elko brytere - blende i på posisjon


Lasse

Anbefalte innlegg

I forbindelse med smartifisering av hus, er det endel som er avhengig av å ha strøm hele tiden.

Ønsker å styre så mye som mulig med sensorer og logikk + evt trådløs bryter.

Finnes det noe deksel for å blende Elko brytere i på posisjon, slik at man er uavhengig av elektriker for å få konstant strøm (og har retrett mulighet)?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, fiLLLip skrev:

På elko kan du nappe av selve bryterdekselet og legge noe bak slik at du ikke kan bytte posisjon på bryteren. Det burde vel dekke behovet greit?

 

Ja, f.eks slike på «av-siden» av vippen:

https://elby.no/impulsfjaer-t47-for-elko-bryter-el-1410914.html

 

Selv har jeg bare satt på en liten bit tape i «på-posisjon» - det funker det også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
11 minutter siden, Rune M. Andersen skrev:

 

De sorte Plus-rammene har vel en slags silkematt finish, men jeg kan printe en i morra og ta noen bilder, så får du vurdere om det er OK eller ei :)

Sender deg en direktemelding ila dagen ?

Supert!

Vet ikke om du får noe ut av dette bildet:

 

 

20190227_230323.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
10 minutter siden, Tor Magnus skrev:

 

Er det denne? https://www.thingiverse.com/thing:3127502

Har du lagt ut noen stl'er noe sted slik at man kan printe ut selv?

 

Det er ikke den, men den er nesten helt lik, bortsett fra at den du lenket til har noen tapper/hull.

Filene mine er for øyeblikket ikke lagt ut noe sted til nedlasting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Rune M. Andersen said:

 

Det er ikke den, men den er nesten helt lik, bortsett fra at den du lenket til har noen tapper/hull.

Filene mine er for øyeblikket ikke lagt ut noe sted til nedlasting.

 

Har du vurdert å legge ut? ? Jeg ser du har en bruker på thingiverse. Du er tydeligvis også et stykke ut i oppgradering av din Prusa. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.